Mogą wystąpić problemy z serwisem Xiaomi w Polsce

Telefony firmy Xiaomi przebojem zdobywają polski rynek. Część słuchawek została zakupiona w elektronicznych kanałach sprzedaży od dystrybutorów w Chin, głównie za sprawą zdecydowanie niższych cen. Spora część telefonów na rynku, to już te, które zakupiono w Polsce, bądź u operatorów sieci komórkowych bądź w placówkach sieci handlowych. Jedną z głównych przypadłości, spotykających właścicieli telefonów jest upadek słuchawki i uszkodzenie wyświetlacza: szkła bądź kompletu: szkło+dotyk. Niestety, dotknęło to również i nasz, redakcyjny telefon. Zwróciliśmy się więc do autoryzowanego serwisu w Polsce, firmy S.B.E. Polska w Piasecznie z zapytaniem o możliwość naprawy uszkodzonego wyświetlacza oraz o to, czy można w modelu Xiaomi RedMi 4A wymienić samą, pękniętą szybę, czy szyba jest zintegrowana z dotykiem ? Spytaliśmy również o cenę usługi ? Jako odpowiedź zwrotną otrzymaliśmy informację, że po pierwsze S.B.E. Polska naprawia wyłącznie te telefony, które zostały zakupione z kanału dystrybucji ABC Data, co jest w dużej mierze kuriozalne, jeśli klient chce zrealizować naprawę pełnopłatną, ponieważ godzi to w wizerunek samego producenta telefonów, czyli firmę Xiaomi. Można bowiem wyciągnąć wnioski, że sam producent dzieli użytkowników swoich słuchawek na “lepszych”, czyli tych, co zakupili telefon przez oficjalnego dystrybutora i dali mu zarobić oraz na “gorszych”, czyli tych, co też uznają markę, niemniej niekoniecznie chcą płacić drożej, a telefonu mimo wszystko … nie ukradli ! Autoryzowany serwis poinformował również, że niestety dziś nie ma możliwości zrealizowania naprawy, ponieważ … nie dysponuje częściami ( szkło + dotyk ) do wskazanego modelu telefonu ( Redmi 4A ), choć to ten model jest dziś najczęściej kupowanym modelem w “powszechnej” sprzedaży i to właśnie z dystrybucji ABC Data. Serwis dodaje, że brak części nie jest zależny od niego samego, zaś temat został również skonsultowany z ABC Data, dystrybutorem Xiaomi w Polsce. Reasumując całość odpowiedzi warto zapytać, jak tak naprawdę wygląda wizerunek marki Xiaomi przy takim supporcie posprzedażnym oraz przy takiej interpretacji warunków realizacji serwisu bądź odmowy wykonania płatnej usługi tylko dlatego, że nabywca zakupił produkt poza dystrybucją ABC Data ? Może warto poinformować o tym samego producenta ? A może mimo wszystko warto zaczekać z zakupem, zanim proces serwisu słuchawek zwyczajnie … się ucywilizuje ? Dla zainteresowanych, szkło oraz dotyk do Xiaomi Redmi 4A, które wedle serwisu należy wymieniać łącznie – mogą się pojawić w serwisie S.B.E. Polska w drugiej połowie czerwca

źródło: informacja własna