T‑Mobile jako pierwszy operator na rynku wprowadził usługę zautomatyzowanej konfiguracji urządzeń Apple dla firm

T‑Mobile jako pierwszy operator na rynku wprowadził usługę zautomatyzowanej konfiguracji urządzeń Apple dla firm. T‑Mobile jako pierwszy operator w Polsce wprowadził nową usługę Apple Device Enrollment dla firm. Dzięki niej klienci biznesowi mogą szybko i sprawnie skonfigurować firmowe iPhone’y oraz iPady, wdrażając oprogramowanie do zarządzania sprzętem – Mobile Device Management. Takie rozwiązanie znacząco ułatwia pracę działu IT w każdej organizacji, która chce bazować na telefonach i tabletach od Apple. Centralizacja zarządzania urządzeniami w przedsiębiorstwie stanowi podstawę ich sprawnej obsługi i bezpieczeństwa. Taką możliwość daje Mobile Device Management w T‑Mobile – oprogramowanie pozwalające na wprowadzenie ustawień na sprzęcie służbowym dla każdego pracownika oraz zdalną instalację oprogramowania. To praktyczne narzędzie, umożliwiające także kontrolę nad prawidłowym użytkowaniem smartfonów i tabletów przez zatrudnionych czy zlokalizowanie urządzenia, które zostanie zgubione. Jednak MDM każdorazowo wymaga ręcznej konfiguracji sprzętu przed przekazaniem go pracownikowi. Automatyzację tego procesu umożliwia wdrożone właśnie w T‑Mobile rozwiązanie Apple Device Enrollment. Usługa została stworzona dla przedsiębiorstw chcących bazować w swojej codziennej pracy na technologii Apple.
Wszystkie usługi w jednym miejscu
Za sprawą Apple Device Enrollment firmy będą mogły zapomnieć o czasochłonnej ręcznej rejestracji urządzeń w MDM przed przekazaniem ich pracownikom. Rozwiązanie automatyzuje cały proces, umożliwiając błyskawiczne przygotowanie sprzętu do pracy. Co istotne, nie wymaga to fizycznego kontaktu z iPhonem czy iPadem, dzięki czemu nowe urządzenie może być przekazane od razu pracownikowi. Sporym udogodnieniem jest ponadto powstająca w ten sposób możliwość współpracy z jednym dostawcą, od momentu zakupu smartfonów, poprzez dobór usług telekomunikacyjnych, aż po zdalny serwis IT dla sprzętu, który również znajduje się w ofercie T‑Mobile. W rezultacie obsługa urządzeń staje się łatwiejsza, a specjaliści zyskują czas na inne zadania. Co więcej, umowa z jednym partnerem jest dla przedsiębiorstwa finansowo korzystniejsza.
Jak to działa ?
Aby wprowadzić usprawnienie w kontroli nad sprzętem, wystarczy zarejestrować się w programie Apple Business Manager (http://business.apple.com), zarejestrować T‑Mobile jako swojego dostawcę oraz skonfigurować opcje dotyczące posiadanego oprogramowania Mobile Device Management. Od tego momentu pracownicy będą mogli swobodnie zacząć korzystać ze swoich urządzań, a dział IT ma pewność, że urządzenia mają wszystkie niezbędne ustawienia i oprogramowanie wymagane do pracy

źródło: T-Mobile