Operatorzy a Świąteczny szczyt

Święta za nami, choć przed nami jeszcze przełom roku. Z relacji naszych Czytelników wynika, że choć operatorzy wciąż inwestują w sieć – w czasie Świąt, a głównie w Wigilię i 25 grudnia wystąpiły problemy z realizacją usług. Do dziś otrzymaliśmy informacje o sporych problemach w sieci Orange, z segmentem stacjonarnym włącznie oraz o problemach z obsługą wiadomości w Play. Nie mamy monitów, związanych z grupą Plusa oraz z T-Mobile. W zakresie statystycznych porównań możemy jednak na bazie relacji stwierdzić, że trudniej było klientom Orange, gdzie notowano bądź losowe problemy z internetem stacjonarnym lub z wysyłaniem / doręczaniem wiadomości, gdzie opóźnienia wyniosły nawet do 12 godzin. W Play wiadomości zostawały wysyłane lub odbierane na poziomie własnej sieci z opóźnieniem do 2-3 godzin. Reasumując, biorąc pod uwagę Orange, reklamowany operator #1 funkcjonuje chyba nie do końca sprawnie. Tym bardziej, że problemy stabilności transmisji danych “w drodze”, o których pisaliśmy nie tak dawno nie ustępują i nadal jest tak, że przejeżdżając w trybie “Data” w granicach 30 kilometrów w którymś momencie napotkamy komunikat o braku dostępności internetu i pomaga dopiero reset terminala. Choć o problemach z obsługą usług w Święta w sieci Plus klienci nie piszą, to narzekają jednak coraz częściej na poziomy transmisji danych, które zaczynają poza obszarami z nasyceniem stacji przypominać czasy z HSDPA, a granice download na poziomie 1 Mbps coraz częściej wcale nie są rzadkością. Jeśli grupa nie weźmie pod uwagę sytuacji, o której mowa – chcąc, nie chcąc straci kolejnych klientów, choć i tak od chwili przejęcia operatora przez Zygmunta Solorza ubyło ich niestety niemal połowa stanu, raportowanego na koniec 2011 roku, a wtedy było to 13 mln 993 tys.

źródło: informacja własna