( wł ) Polkomtel i P4 - wrogowie, z tymi samymi uchybieniami w systemie. Kilka dni temu pisaliśmy o prawdopodobnej naprawie systemu Polkomtela, który powoduje to, że w momencie, kiedy abonent, mający uruchomiona usługę "Kto dzwonił" wyłączy telefon lub znajdzie się poza zasięgiem sieci - wtedy osoba do niego dzwoniąca, będąca również klientem sieci Polkomtela, zamiast komunikatu o wyłączeniu telefonu lub byciu poza zasięgiem usłyszy głuchą, nic nie mówiącą ciszę. Okazuje się, iż nic nie zostało załatane. Mało tego - problem narasta. Wspomniany, systemowy brak w postaci dodatku oprogramowania odpowiada także za problemy z połączeniami w momencie, kiedy karty SIM operatora znajdą się w niektórych modelach telefonów, z którymi system Polkomtela w tym stanie nie pracuje poprawnie. Wtedy, zamiast sygnału oczekiwania na zgłoszenie się adresata, osoba inicjująca połączenie otrzymuje komunikat o zajętości numeru lub inny - praktycznie dowolny. Faktem jest, że dodzwonienie się pod wskazany numer nie jest możliwe za pierwszym razem, a żeby w ogóle się połączyć - po pierwszej, nieudanej próbie należy szybko wybrać numer ponownie, ponieważ kolejne odczekanie spowoduje, iż nie dodzwonimy się wcale, ponieważ ... znów otrzymamy nielogiczny komunikat, choć telefon naszego adresata będzie, jak gdyby nigdy nic oczekiwał spokojnie na odebranie połączenia. Co ciekawe, z tymi samymi telefonami, z którymi problem ma Plus - problem ma również Play. Mało tego, w identycznej sytuacji, tj. w momencie, kiedy klient sieci ma włączoną usługę "Kto dzwonił". Oczywiście, sieć Play testowaliśmy na własnej infrastrukturze. Rozszerzając tok analizy, należałoby zapytać, czy w Play również słyszymy głuchą ciszę w momencie, kiedy wykonamy połączenie wewnątrzsieciowe pod numer, który jest akurat poza zasięgiem lub jest wyłączony ? Tu sytuacja jest nieco inna, ale tylko ... nieco. W Play bowiem, zamiast głuchej ciszy także nie otrzymamy adekwatnego komunikatu, ale informację na wyświetlaczu o treści np. "Brak odpowiedzi". Z naszych informacji wynika, iż moduł, który odpowiada za realizację usługi "Kto dzwoni", a tym samym powoduje brak kompatybilności z częścią telefonów oraz ciszę w słuchawce przy każdym połączeniu wewnątrzsieciowym, kiedy adresat ma wyłączony telefon, to część oprogramowania systemowego firmy Ericsson. Obie firmy spotkał ten sam los, ponieważ obie korzystają z tego samego oprogramowania w tym zakresie. Ericsson powinien zatem poprawić oprogramowanie, ponieważ nie służy to ani operatorom ani tym bardziej ich klientom. Telefon, przy którym zanotowaliśmy brak kompatybilności usługi "Kto dzwonił" z terminalem, to choćby Samsung Omnia HD z najnowszym zainstalowanym firmware. W momencie, kiedy klient sieci włoży kartę SIM Play lub Plus do tego telefonu, mając jednocześnie uruchomioną usługę "Kto dzwonił" - skuteczne połączenie z takim numerem będzie niemal graniczyło z cudem. Adresat będzie wiedział, że ktokolwiek próbował się z nim skontaktować wyłącznie po tym, że w momencie inicjalizacji połączenia przez drugą stronę, na moment zobaczy w swoim telefonie komunikat "Przekazywanie połączenia". Wyłączenie usługi w sieci Plus jest możliwe, zaś instrukcja czynności, które należy przy tym wykonać jest dostępna tutaj. W Play niestety nie ma takiej możliwości, zaś operator udaje, że temat nie istnieje. Po wyłączeniu "kto dzwonił" w sieci Plus problem zniknął i wszystko zaczęło funkcjonować prawidłowo. Finalizując, należy zapytać, co z realizacją usługi o podobnym działaniu w Orange i w sieci Era ? Okazuje się, że ... w tych sieciach usługa jest realizowana prawidłowo. Nie powoduje ani ciszy w słuchawce, ani błędnych komunikatów, ani braku kompatybilności z telefonami, które sprawdzaliśmy. Wszystko po prostu działa, jak należy !

[ 08.02.2010 / 3410 ]

Powrót ...

@ c. http://www.gsm.biz.pl - 08 / 2008