Nowości inwestycyjne grupy Plusa

– Katowice, ul. Wojewodzka 16, kamienica ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Katowice, ul. Batorego 8, budynek 5 piętrowy ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Kokotów, maszt Orange, nowa stacja operatora w pasmach GSM, UMTS900, LTE
– Grodzisko Dolne, maszt własny ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Lezajsk, ul. Giedlarowa, maszt “Info-Inwestycje” ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Kłyżów, maszt ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Brzoza Królewska, maszt Orange ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Cieplice, maszt własny ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Pyskowice, ul. Nasienna 1, nowy maszt własny. Stara stacja, na budynku przemysłowym została zlikwidowana
– Oława, ul. Rybacka, maszt własny ( ( rozszerzenie do UMTS2100 oraz UMTS900 )
– Oława, ul. Sikorskiego 13 ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Kraków, Al. 3-go Maja 1, Muzeum Narodowe ( rozszerzenie do UMTS900 )
– Kraków, ul. Czarnowiejska 66, budynek B5 AGH ( rozszerzenie do DC HSPA+ )
– Kraków, Góra Borkowska, ( rozszerzenie do UMTS2100 )
W ramach wcześniejszych przygotowań do minionych uroczystości, związanych ze Światowymi Dniami Młodzieży operator w ramach doposażenia radiowego stacji rozszerzył sporo z nich, głównie w Krakowie do technologii HSPA+ DC tam, gdzie stacje dotąd nie posiadały trzeciej nośnej. Inwestycje w DC HSPA+, to również Częstochowa: Jasna Góra i okolice oraz Katowice, Rzeszów i Zgorzelec, choć nie na wszystkich stacjach. Mozolnie, aczkolwiek z widoczną progresją, w grupie odbywa się doposażanie stacji do UMTS2100. Niestety, wciąż jest tak, że brakuje technologicznego monolitu w technologiach na stacjach sąsiadujących, co skutkuje nierzadko głównie brakiem stabilności w transmisji danych lub zrywaniem połączeń głosowych w momencie, kiedy terminal podczas trwającego połączenia nie ma “dokąd uciec” z GSM, ponieważ stacja sąsiadująca posiada na przykład kombinację UMTS900/LTE800 bądź analogiczną. Podczas wakacyjnych objazdów kolejowych – okazuje się, że grupa ponosi jakościowe konsekwencje również podczas podróży swoich klientów pociągami. I to zarówno składami IC, jak i w ramach lokalnych, standardowych połączeń. Jeśli nawet w wagonach znajduje się system repeaterowy, to wzmacnia losowy śmietnik, wynikający z braku nastepujących po sobie jednakowych technologii i przeprowadzenie skutecznego połączenia sieciowego jest po prostu fikcją. Zaznaczmy, że przy kursach szybkimi kolejami, gdzie pociąg jedzie z prędkością powyżej 100 km – transmisja danych nie jest praktycznie możliwa we wszystkich sieciach. Ubolewamy, że mimo względnego monolitu sieciowego dzieje się tak również w grupie operatorów Networks! Świadczy to ewidentnie o sporych brakach w ilości logicznych stacji, wybudowanych wzdłuż szlaku kolejowego. Ponieważ w dużej mierze istnieje sieć stacji GSM-R wzdłuż torów – aż prosi się o wykorzystanie tych obiektów również przez operatorów sieci komórkowych

( źródło: informacja własna )