Ericsson i Bombardier testują sieci LTE przy prędkości 200 km/h

Ericsson i Bombardier testują sieci LTE przy prędkości 200 km/h.
– Testy przeprowadzono w celu zweryfikowania przydatności sieci LTE do kontroli pociągów i rozwiązań wielousługowych
– Sieci LTE przetestowano pod kątem wymagań firmy Bombardier w zakresie czasów opóźnień, utraty pakietów i możliwości nadawania priorytetów kluczowym aplikacjom
– Przyszłe systemy obsługi pociągów oparte na komunikacji LTE umożliwią ich operatorom zarządzanie ruchem w bardziej bezpieczny i wydajny sposób
Ericsson i Bombardier zakończyły próby sieci LTE do rozwiązań kolejowych przy symulowanych prędkościach do 200 kilometrów na godzinę. Przeprowadzono łącznie 11 testów laboratoryjnych, których celem było zweryfikowanie przydatności sieci LTE do obsługi pociągów na bazie komunikacji (CBTC) oraz rozwiązań wielousługowych. Przykładami rozwiązań wielousługowych są telewizja przemysłowa (CCTV), usługi głosowe, informacje o peronach, reklama i Wi-Fi dla pasażerów. CBTC korzysta z technologii bardzo dokładnego określania lokalizacji oraz z wydajnego przesyłu danych –możliwego dzięki sieci LTE – do obsługi automatycznej ochrony i eksploatacji pociągów oraz funkcji nadzoru. Dzięki dokładniejszym informacjom na temat położenia pociągów, operatorzy mogą zarządzać ruchem w bardziej wydajny i bezpieczny sposób. Systemy CBTC są bardziej niezawodne niż starsze systemy kontroli, wymagają mniejszej ilości wyposażenia, mają wbudowane funkcje nadmiarowości i zapewniają operatorom optymalne wykorzystanie torów i pociągów poprzez szybsze i wydajniejsze reagowanie na zapotrzebowanie. Podczas testów CBTC sieci LTE osiągnęły opóźnienia przesyłania i pobierania dużo poniżej progu 100 milisekund i utraty pakietów bliskie zeru (wszystko poniżej 0,5% było uznawane za pomyślnie zaliczone). Sprzęt Ericsson pozwolił również na nadawanie priorytetów usługom kolejowym krytycznym dla misji. Charlotta Sund, Head of Customer Group Industry & Society, Ericsson, powiedziała: „Wyniki przeprowadzonych dotychczas testów są bardzo obiecujące. Będziemy je kontynuować, aby zbadać różnego rodzaju modemy i zapewnić, że możemy dostarczyć solidne sieci LTE do zastosowań w kolejnictwie. Chcemy opracować rozwiązania, które zapewnią większe bezpieczeństwo w kolejnictwie poprzez kontrolę pociągów opartą na komunikacji i CCTV, jak również rozbudowane systemy rozrywki dla pasażerów dzięki zastosowaniu takich usług, jak obsługa głosowa, informacje o peronach, reklama i Wi-Fi”. Aby uzyskać więcej informacji na temat oferty Ericsson w zakresie branży transportowej, dołącz do nas na targach InnoTrans 2016 w Berlinie w dniach 20-23 września

( przypomnijmy, iż o jakości połączeń w sieciach komórkowych podczas przejazdów składami IC, w tym kwalifikowanymi, z systemem repeaterów – pisaliśmy wiele razy. Pisaliśmy również o jakości połączeń, realizowanych w bieżące wakacje, a tak naprawdę o braku tej jakości i w większości o braku możliwości skorzystania z płynnej transmisji danych w dłuższym czasie. Niestety, ze względu na tzw. „oszczędności” oraz ślepe patrzenie operatorów na przychody z punktu widzenia dnia dzisiejszego, bez analizy i planowania na kilkuletnią przyszłość na zasadzie ” po nas choćby potop ” – wzdłuż szlaków kolejowych, ale również wzdłuż pasów dróg ekspresowych, autostrad i … szlaków turystycznych – brakuje dedykowanych stacji bazowych. Jeśli system repeaterów w kwalifikowanych składach pociągów ma, zwłaszcza przy dużej prędkości wzmacniać sygnał ze śmietnikowych stacji losowych, to z tego wzmocnienia, w przełożeniu na korzyść dla podróżującego klienta sieci nic nie będzie. Będzie wyłącznie marketing i poniekąd wyłożone pieniądze na instalację repeaterową. Już dziś konduktorzy i kierownicy pociągów, mając „wirtualne” połączenie on-line w terminalach – proszą pasażerów o odczekanie na weryfikację zakupionego przez internet biletu, ponieważ operator nie zapewnił sygnału sieci komórkowej na szlaku. W bieżące wakacje taką sytuację spotkaliśmy na szlakach:
– Jelenia Góra – Wrocław, gdzie z ust kierownika pociągu usłyszeliśmy zdanie, że sygnał sieci na trasie do Wrocławia, to „pic”
– Gdańsk – Olsztyn, gdzie kierownik pociągu żartował pasażerom, że robi wycieczki w poszukiwaniu sygnału i bilety na pewno będą sprawdzone
Oczywiście, to dwa, wakacyjne przypadki, które potwierdzają stan, który spotykamy niemal na każdym kroku w kolejowych podróżach – dop. wł. )

( żródło: Ericsson / dopisek własny )