Prezentujemy jakość pokrycia sygnałem oraz jakość handover pomiędzy komórkami w w sieci, w grupie Plusa. Tym razem, na powrotnym odcinku: z Niemiec do Jeleniej Góry. Niemniej – inną trasą, aniżeli trasa, zaprezentowana w poprzedniej informacji. Tu pytamy m.in.:
1) dlaczego tak marnie w transmisję danych wyposażono Zgorzelec ? W tym przygranicznym mieście praktycznie nie istnieje LTE, a prędkości, uzyskiwane w 3G wołają o przysłowiową „pomstę do nieba”
2) co się stało z LTE w powiatowym Bolesławcu, skoro przejechaliśmy miasto bez zalogowania terminala w sieci LTE ?
3) czemu tak marnie pracuje stacja w Jeżowie Sudeckim pod Jelenią Górą, podczas, gdy ta gminna miejscowość, to ogrom braków i dynamicznie rozwijające się nowe osiedla mieszkaniowe. Istnienie tu stacji wyłącznie LTE jest rozwiązaniem skrajnie nieprzemyślanym
4) kiedy chociaż trzech sektorów i rozbudowy technologii doczeka się stacja w miejscowości Dziwiszów ? [ BT33453 ], choć sugerujemy ze względu na skomplikowaną topografię cztery sektory
5) czemu mimo obecności 3G w stacjach sąsiadujących, jako tylko GSM pracuje stacja w Pławnej ? [ BT34519]. Ze względu na trudny topograficznie teren i ogrom braków na odcinku: Pławna – Lwówek Śląski oraz Pławna – Lubomierz i Pławna – Wleń sugerujemy rozbudowę stacji w Pławnej do czterech sektorów 3G / LTE800, z mechanicznym uptilt na azymucie północnym oraz rozbudowę do czterech sektorów kolejnej stacji, tj. na maszcie Orange w miejscowości Golejów [ BT33735]
6) czy rzeczywiście tak trudno zauważyć, choćby w statystykach, że optymalizacji w zakresie tilt mechanicznych oraz dołożenia czwartego sektora i LTE800 wymaga stacja w Czernicy, na trasie Lwówek Śląski – Jelenia Góra [ BT34534]
7) współwłaściciele Networks! posiadają stację w miejscowości Klecza koło Wlenia. Stacja uzupełnia braki tam, gdzie nie widziana jest zarówno stacja we Wleniu, jak i stacje sąsiednie. Sugerujemy dowieszenie się do tej stacji. Bardzo pomoże to w dokryciu ogromnych dziur zasięgowych na trasie Jelenia Góra – Lwówek Śląski)
8) kolejna stacja wymagająca uwagi: stacja Niwnice: split antenowy GSM only, stacja na terenie przemysłowym ( Zakłady „Atlas” oraz kopalnia „Nowy Ląd” – jeden z podmiotów KGHM ), potencjalnie spora ilość oczekujących na lepsze technologie klientów. Tymczasem … operator śpi i próbuje udawać zasięg splitem antenowym, tworząc radiowe kuriozum [ stacja BT33730 ]. Może czas przebudzić się z letargu ?
Plik logu, to nie tylko obraz braku w stacjach, ale podobnie, jak w innych przypadkach – obraz konsekwencji braku spójności technologicznej na sieci, która mści się na jej jakości, bo terminal w drodze loguje się, gdzie popadnie, mijając w drodze bez zalogowania niedoposażone stacje o niższym priorytecie w technologii, gdy tymczasem – jest to trasa albo od granicy albo trasa, którą każdego dnia przemierza spora ilość turystów, w tym można zarobić na korzystających z sieci gościach zza granicy
Z danymi można zapoznać się tutaj
Przebieg trasy: wyjazd z Niemiec do A4 – Zgorzelec – A4 – węzeł A4/DW297 Łąka – Bolesławiec – DW297 – Włodzice Wielkie – Rakowice Małe – Lwówek Śląski – Mojesz – Pławna – Wleń – Nielestno – Czernica – Jeżów Sudecki – Jelenia Góra
( źródło: informacja własna )