Po implementacji LTE na sporej ilości stacji, w grupie technologicznej Networks! wreszcie nastąpiło włączenie tego zakresu do eksploatacji w trybie masowym. Prędkości w paśmie LTE800 są nieporównywalnie lepsze, aniżeli w grupie Plusa i oscylują wokół 30 Mbps w download, pod warunkiem dobrze sparametryzowanej stacji w zakresie tilt oraz azymutów tam, gdzie … mieszkają ludzie i toczy się ruch. Jak wspominaliśmy we wcześniejszej informacji, niestety stabilność połączeń oraz dostępność „automatyczna” segmentu LTE pozostawia wiele do życzenia. Tu radiowcy operatorów, Networks! oraz dostawcy infrastruktury i oprogramowania mają wiele do zrobienia. Prezentujemy dziś log nietypowy, bo z wymuszonym pasmem LTE w sieci Orange, na kolejowej trasie: Jelenia Góra Główna – Wałbrzych Główny – Nowa Ruda – Kłodzko Główne. W plikach logów warto zwracać uwagę na godziny każdego z pomiarów, ponieważ jeśli gubimy LTE, to najczęściej owo „zagubienie” trwa przez jakiś czas. Zważywszy, że w grupie technologicznej Networks! trwają intensywne czynności adaptacyjne do wyposażenia stacji, oprócz LTE1800 i LTE800 – również w LTE2600 i LTE2100, przy niemal masowej obecności UMTS900 i UMTS2100, w tym UMTS2100 poza miastami, o GSM900/DCS1800 nie wspominając – grupa Polkomtela naprawdę powinna poddać refleksji dotychczasowe poczynania, w tym te, które dotyczą czasami „pseudo-modernizacji”, która i tak w zdecydowanej większości do polepszenia zasięgu nic nie wnosi, ponieważ nowe stacje praktycznie nie powstają. Reasumując, konkurencja wciąż idzie naprzód, a Polkomtel najpierw musi nadrobić potężne, inwestycyjne straty
Logi kolejowe Orange, z wymuszonym LTE ( całość trasy, to równe 100 kilometrów):
1. odcinek: Jelenia Góra Główna – Wałbrzych Główny tutaj
2. odcinek: Wałbrzych Główny – Nowa Ruda – Kłodzko Główne tutaj
żródło: informacja własna