Prezentujemy jakość pokrycia sygnałem oraz handover dla sieci Plus, na trasie od okolic Galerii Dominikańskiej we Wrocławiu, autostradą A4, ze zjazdem w kierunku Złotoryi, drogę kończąc w Jeleniej Górze. Na odcinku od Złotoryi droga wiodła drogami wojewódzkimi: 364, 328 oraz 365. Analizując plik logu można dojść do następujących konkluzji:
1) jak na dłoni widać, że jeśli terminal obsługują stacje losowe – trudno zapanować nad definicjami sąsiedztw pomiędzy komórkami i albo w momencie przełączania między jedną stacją z LTE a drugą stacją z LTE występują nawet kilkunastosekundowe przerwy w obsłudze urządzenia, albo terminal “przechodzi” przez równie losową stację 3G lub 2G
2) na bazie losowości sygnału, który docierał do terminala w drodze widać jasno, że operatorowi bardzo brakuje stacji, dedykowanej dla A4 pomiędzy Kątami Wrocławskimi, a węzłem A4/DK5 Kostomłoty
3) również wziąwszy pod uwagę losową obsługę terminala, na dalszym etapie przejazdu należy spytać Polkomtel, czy naprawdę nie widzi problemów sieciowych na odcinku autostradowym od lokalizacji stacji bazowej w miejscowości Budziszów Wielki ( BT-33040 ) do lokalizacji kolejnej stacji przy autostradzie, w kierunku zachodnim, tj. w Księginicach ? ( BT-33041 ). Na wspomnianym odcinku, z irracjonalnych lokalizacji i irracjonalnych odległości terminal jest przejmowany na zmianę ze stacji:
a) Środa Śląska ( BT-33162 ),
b) Mazurowice ( BT-33161 ),
c) Prochowice ( BT-34713 )
Gdyby operator dowiesił się do lokalizacji konkurencji w Kępacz oraz w Wądrożu Wielkim – takiej losowości by nie było, a terminal uzyskiwałby sygnał ze stacji logicznych, względem przejazdu autostradą
4) wyjeżdżając z Legnicy, w kierunku Złotoryi znowu mamy problemy i losowe stacje, obsługujące terminal. Cieszy to, że Polkomtel zaplanował jeszcze jedną stację w powiatowym mieście Złotoryja, ale ona problemu nie rozwiąże. Wskazane jest dowieszenie się masztu masztu Orange, przy węźle autostradowym A4 w miejscowości Wilczyce orz dowieszenie się do masztu T-Mobile w miejscowości Wyskok koło Złotoryi. Każda ze stacji, ze względu na skalę deficytu sygnału w sąsiedztwie powinna zostać wyposażona do czterech sektorów
5) na dalszym etapie podróży aż razi brak sygnału w sąsiedztwie miasta Świerzawa, który jest monitowany od lat, podobnie jak to, że operator wciąż nie widzi konieczności rozbudowy do czterech sektorów stacji w miejscowości Krzeniów ( BT-34506 ). Po rozbudowie do czterech sektorów stacji Krzeniów, aby zoptymalizować dostęp do sieci dla swoich klientów wskazane są następujące kroki:
a) dowieszenie się do masztu T-Mobile w miejscowości Gozdno
b) wybudowanie wydajnej, czterosektorowej stacji, na wysokim maszcie w sąsiedztwie miejscowości Sędziszowa
6) dalej, już pomiędzy miastem Świerzawa a Jelenią Górą kolejny raz mamy sygnał ze stacji odległych, losowych, a czasem wręcz zadziwiających. Można bowiem w logu zobaczyć sygnał ze stacji w Nowych Rochowicach ( podkreślmy, że to sąsiedztwo drogi krajowej nr 5, w zupełnie innym kierunku ), zobaczymy sygnał ze stacji w Karpaczu, w Szklarskiej Porebie oraz … ze stacji w Jeleniej Górze-Jagniątkowie ( ul. Narciarska 6 ). Sytuacja jest do opanowania od dawna pod warunkiem rzetelnego podejścia do budowy, planowania i optymalizacji sieci w 3 regionie radiowym Polkomtela. tego jednak nie ma od lat, zaś skala modernizacji, które są obecnie modernizowane – w 3 regionie względem pozostałych kuleje, a wszystko jest opóźnione i poprzesuwane co do wcześniej planowanych terminów. Wiele modernizacji jest pseudo-modernizacją, gdzie operator pozostawia pracujące dotąd dwa bądź jeden sektor albo instalację na bazie split antenowych. Takie działania wyglądają niemal jak sabotaż pieniędzy właściciela i dają pole konkurencji. Naszym zdaniem – ktoś z Zarządu powinien powołać audyt, weryfikujący to, co się na wskazanym obszarze robi, jakie to rodzi skutki, ile się traci jakościowo i ile środków z budżetu inwestycyjnego zostało wyrzuconych w przysłowiowe “błoto” ?
Wracając do odcinka Świerzawa – Jelenia Góra, sytuację zmieniłyby trzy elementy:
1) rozbudowa do trzech sektorów stacji na Górze “Miłek”, na maszcie “Emitela” w Wojcieszowie ( BT-33776 ),
2) mądra modernizacja zaniedbanej i pozostawionej własnemu losowi stacji BT-33453 w Dziwiszowie pod Jelenią Górą ( dziś stacja pracuje na dwóch sektorach GSM, przy ogromie braków w sygnale w sąsiedztwie ),
3) rozbudowa do czterech sektorów stacji:
a) BT-33991, na maszcie “Emitela” w Komarnie
b) BT-34513 na wieży kościoła w Jeleniej Górze-Maciejowej
c) BT-30668 w Jeleniej Górze, przy Al. Jana Pawła II 48
Log z trasy, o której mowa na wstępie tutaj
We wcześniejszej informacji prezentowaliśmy log dla tej samej trasy dla sieci T-Mobile. Materiał dostępny tutaj
źródło: informacja własna