W ramach kontynuacji naszych kolejowych testów jakości transmisji w drodze oraz dostępności sieci operatorów – publikujemy zrzuty ekranów dla aplikacji testowej speedtest dla sieci Plus oraz Orange – jako przedstawiciela grupy technologicznej Networks!, na kolejowej trasie od stacji Kłodzko Główne do stacji Wrocław Główny. Ponieważ dane, dotyczące jakości sieci oraz ich obecności na stacji kolejowej Kłodzko Główne publikowaliśmy przy okazji prezentacji poprzednich testów – obecna prezentacja rozpoczyna się od stacji kolejowej Ławica
Dane, dotyczące prędkości transmisji danych na szlaku biegu pociągu Kolei Dolnośląskich, którego przedstawicielom dziękujemy przy okazji za zrozumienie i wsparcie w momencie, kiedy w awaryjnej sytuacji potrzebujemy dodatkowego zasilania terminali testowych:
1a. Ławica, Plus:
1b. Ławica, Orange:
2a. Bardo Śląskie, Plus:
2b. Bardo Śląskie, Orange:
3a. Bardo Przyłęk, Plus:
3b. Bardo Przyłęk, Orange:
4a. Suszka, Plus:
4b. Suszka, Orange:
5a. Kamieniec Ząbkowicki, Plus:
5b. Kamieniec Ząbkowicki, Orange:
6a. Starczów, Plus:
6b. Starczów, Orange:
7a. Ziębice, Plus:
7b. Ziębice, Orange:
8a. Henryków, miejscowość jest miejscem kultu religijnego, z Sanktuarium, gdzie obecność pielgrzymów, czyli potencjalnych klientów sieci komórkowych widać przez cały rok
Wyniki transmisji danych na stacji kolejowej dla sieci Plus:
8b. Henryków, wyniki transmisji danych na stacji kolejowej dla sieci Orange:
9a. Biały Kościół, Plus:
9b. Biały Kościół, Orange:
10a. Strzelin, Plus:
10b. Strzelin, Orange:
11a. Warkocz, Plus:
12b. Warkocz, Orange:
13a. Boreczek, Plus:
13b. Boreczek, Orange:
14a. Węgry, Plus:
14b. Węgry, Orange:
15a. Żórawina, Plus:
15b. Żórawina, Orange:
16a. Smardzów Wrocławski, Plus:
16b. Smardzów Wrocławski, Orange:
17a. Wrocław Główny, peron 5, Plus:
17b. Wrocław Główny, peron 5, Orange:
W wynikach zaprezentowanych wyżej testów zauważymy, iż dość rzadko pojawia się w trakcie testów LTE w sieci Orange. Nasze ostatnie testy ” w drodze” wskazują, że spadły parametry jakościowe sieci 4G Orange. To zaś oznacza właśnie jej mniejszą dostępność w nieco trudniejszych warunkach propagacyjnych lub w przypadku dostępności sygnału o mniejszej efektywności choćby z racji odległości od stacji. Reasumując, poziomy transmisji danych rosną, przybywa użytkowników internetu mobilnego, dla operatorów oznacza to zaś konieczność inwestowania w infrastrukturę transmisyjną. Zaobserwowane przez nas okoliczności sugerują sporą nieroztropność przy uruchamianiu pasma 4G zarówno przez Networks!, jak i przez współwłaścicieli projektu, tj.: Orange oraz T-Mobile. Można rzec, że 4G uruchomiono wizerunkowo, nie przygotowano natomiast bazy dla uruchomienia tej warstwy sieci. Coraz więcej otrzymujemy również monitów od klientów stacjonarnych operatorów, tj. używających mobilnego internetu w domach. Tam, gdzie na początku 4G było dostępne w momencie jego uruchomienia, po około 2 miesiącach przestało docierać do terminali w trybie automatycznym. To daje do myślenia. Tym bardziej, że wydaje się, iż zarówno Networks!, jak i Orange, skąd przestały nadchodzić pod nasz adres odpowiedzi na trudne pytania od klientów – chowają przysłowiowo „głowę w piasek”, ponieważ nie mają prawdopodobnie nic rozsądnego pytającym klientom do powiedzenia. Żywimy nadzieję, że przy posiadanych, finansowych możliwościach względem konkurentów – obaj operatorzy jednak coś z tematem zrobią, zaś Networks!, jako podmiot realizujący zadania na rzecz swoich współwłaścicieli przyłoży się do optymalizacji sieci tak, żeby było ową optymalizację widać, a rażących błędów konfiguracyjnych było mniej. Wskazujemy przy okazji na wartość komunikacji od klienta do operatora i z powrotem. Raz, ze względów wizerunkowych, po drugie zaś – takie monity przynoszą informacje co do realnych problemów, więc warto je cenić i nie zniechęcać klientów do ich przekazywania. Przypomnijmy, iż sugerowaliśmy Orange uruchomienie portalu, podobnego do plusforum.pl, gdzie Polkomtel posiłkuje się informacjami od klientów, a jednocześnie udziela im informacji co do planów inwestycyjnych. Orange na naszą sugestię nie zareagował, co tylko dowodzi, iż budowanie wizerunku i jego utrzymywanie przez operatora znacząco spadło względem lat poprzednich
źródło: informacja własna