Plus i Orange na kolejowej trasie od Kłodzka do Wrocławia

W ramach kontynuacji naszych kolejowych testów jakości transmisji w drodze oraz dostępności sieci operatorów – publikujemy zrzuty ekranów dla aplikacji testowej speedtest dla sieci Plus oraz Orange – jako przedstawiciela grupy technologicznej Networks!, na kolejowej trasie od stacji Kłodzko Główne do stacji Wrocław Główny. Ponieważ dane, dotyczące jakości sieci oraz ich obecności na stacji kolejowej Kłodzko Główne publikowaliśmy przy okazji prezentacji poprzednich testów – obecna prezentacja rozpoczyna się od stacji kolejowej Ławica

Dane, dotyczące prędkości transmisji danych na szlaku biegu pociągu Kolei Dolnośląskich, którego przedstawicielom dziękujemy przy okazji za zrozumienie i wsparcie w momencie, kiedy w awaryjnej sytuacji potrzebujemy dodatkowego zasilania terminali testowych:

1a. Ławica, Plus:
plus_lawica_pkp_20170216_145301

1b. Ławica, Orange:
orange_lawica_pkp_20170216_145256

2a. Bardo Śląskie, Plus:
plus_bardo_slaskie_pkp_20170216_145921

2b. Bardo Śląskie, Orange:
orange_bardo_slaskie_pkp_20170216_145915

3a. Bardo Przyłęk, Plus:
plus_bardo_przylek_pkp_20170216_150324

3b. Bardo Przyłęk, Orange:
orange_bardo_przylek_pkp_20170216_150317

4a. Suszka, Plus:
plus_suszka_pkp_20170216_150848

4b. Suszka, Orange:
orange_suszka_pkp_20170216_150844

5a. Kamieniec Ząbkowicki, Plus:
plus_kamieniec_zabkowicki_pkp_20170216_151410

5b. Kamieniec Ząbkowicki, Orange:
orange_kamieniec_zabkowicki_pkp_20170216_151422

6a. Starczów, Plus:
plus_starczow_pkp_20170216_152104

6b. Starczów, Orange:
orange_starczow_pkp_20170216_152049

7a. Ziębice, Plus:
plus_ziebice_pkp_20170216_152855

7b. Ziębice, Orange:
orange_ziebice_pkp_20170216_152851

8a. Henryków, miejscowość jest miejscem kultu religijnego, z Sanktuarium, gdzie obecność pielgrzymów, czyli potencjalnych klientów sieci komórkowych widać przez cały rok

Wyniki transmisji danych na stacji kolejowej dla sieci Plus:
plus_henrykow_pkp_20170216_153535

8b. Henryków, wyniki transmisji danych na stacji kolejowej dla sieci Orange:
orange_henrykow_pkp_20170216_153445

9a. Biały Kościół, Plus:
plus_bialy_kosciol_pkp_20170216_154754

9b. Biały Kościół, Orange:
orange_bialy_kosciol_pkp_20170216_154808

10a. Strzelin, Plus:
plus_strzelin_pkp_20170216_155328

10b. Strzelin, Orange:
orange_strzelin_pkp_20170216_155319

11a. Warkocz, Plus:
plus_warkocz_pkp_20170216_155825

12b. Warkocz, Orange:
orange_warkocz_pkp_20170216_155820

13a. Boreczek, Plus:
plus_boreczek_pkp_20170216_160331

13b. Boreczek, Orange:
orange_boreczek_pkp_20170216_160310

14a. Węgry, Plus:
plus_wegry_pkp_20170216_160818

14b. Węgry, Orange:
orange_wegry_pkp_20170216_160815

15a. Żórawina, Plus:
plus_zorawina_pkp_20170216_161358

15b. Żórawina, Orange:
orange_zorawina_pkp_20170216_161350

16a. Smardzów Wrocławski, Plus:
plus_smardzow_wroclawski_pkp_20170216_161907

16b. Smardzów Wrocławski, Orange:
orange_smardzow_wroclawski_pkp_20170216_161912

17a. Wrocław Główny, peron 5, Plus:
plus_wroclaw_glowny_pkp_20170216_162931

17b. Wrocław Główny, peron 5, Orange:
orange_wroclaw_glowny_pkp_20170216_162926

W wynikach zaprezentowanych wyżej testów zauważymy, iż dość rzadko pojawia się w trakcie testów LTE w sieci Orange. Nasze ostatnie testy ” w drodze” wskazują, że spadły parametry jakościowe sieci 4G Orange. To zaś oznacza właśnie jej mniejszą dostępność w nieco trudniejszych warunkach propagacyjnych lub w przypadku dostępności sygnału o mniejszej  efektywności choćby z racji odległości od stacji. Reasumując, poziomy transmisji danych rosną, przybywa użytkowników internetu mobilnego, dla operatorów oznacza to zaś konieczność inwestowania w infrastrukturę transmisyjną. Zaobserwowane przez nas okoliczności sugerują sporą nieroztropność przy uruchamianiu pasma 4G zarówno przez Networks!, jak i przez współwłaścicieli projektu, tj.: Orange oraz T-Mobile. Można rzec, że 4G uruchomiono wizerunkowo, nie przygotowano natomiast bazy dla uruchomienia tej warstwy sieci. Coraz więcej otrzymujemy również monitów od klientów stacjonarnych operatorów, tj. używających mobilnego internetu w domach. Tam, gdzie na początku 4G było dostępne w momencie jego uruchomienia, po około 2 miesiącach przestało docierać do terminali w trybie automatycznym. To daje do myślenia. Tym bardziej, że wydaje się, iż zarówno Networks!, jak i Orange, skąd przestały nadchodzić pod nasz adres odpowiedzi na trudne pytania od klientów – chowają przysłowiowo „głowę w piasek”, ponieważ nie mają prawdopodobnie nic rozsądnego pytającym klientom do powiedzenia. Żywimy nadzieję, że przy posiadanych, finansowych możliwościach względem konkurentów – obaj operatorzy jednak coś z tematem zrobią, zaś Networks!, jako podmiot realizujący zadania na rzecz swoich współwłaścicieli przyłoży się do optymalizacji sieci tak, żeby było ową optymalizację widać, a rażących błędów konfiguracyjnych było mniej. Wskazujemy przy okazji na wartość komunikacji od klienta do operatora i z powrotem. Raz, ze względów wizerunkowych, po drugie zaś – takie monity przynoszą informacje co do realnych problemów, więc warto je cenić i nie zniechęcać klientów do ich przekazywania. Przypomnijmy, iż sugerowaliśmy Orange uruchomienie portalu, podobnego do plusforum.pl, gdzie Polkomtel posiłkuje się informacjami od klientów, a jednocześnie udziela im informacji co do planów inwestycyjnych. Orange na naszą sugestię nie zareagował, co tylko dowodzi, iż budowanie wizerunku i jego utrzymywanie przez operatora znacząco spadło względem lat poprzednich

źródło: informacja własna