Prezentujemy jakość pokrycia sygnałem sieci Plus, wzdłuż dedykowanej drogi od Wałbrzycha następującym, zaplanowanym przez nas przebiegiem:
stacja kolejowa Wałbrzych Główny – Jedlina Zdrój – Olszyniec – Jugowice – Zagórze Śląskie – Jugowice – Walim – Rzeczka – Sokolec – Ludwikowice Kłodzkie – Nowa Ruda – Święcko – Bierkowice – Kłodzko
Jak widać z pliku logu, spory ciężar obsługi ruchu spada na zaledwie kilka stacji operatora. Pozostaje więc zadać pytanie, co byłoby, gdyby:
a) do trzech sektorów wyposażono stację Rzeczka ?
b) do czterech sektorów zostałaby wyposażona stacja w Nowej Rudzie, przy ul. Węglowa Wola ?
c) operator dowiesił się wreszcie do lokalizacji konkurentów w miejscowościach: Święcko oraz Świerki ?
d) do trzech sektorów wyposażona byłaby stacja w Ludwikowicach Kłodzkich ?
e) w Kłodzku zostałaby wybudowana nowa stacja w sąsiedztwie ulicy Rodzinnej, gdzie stację wcześniej zlikwidowano ? Podobnie, operator wybudowałby nową stację, np. na obiekcie konkurencji, przy ul. Wielisławskiej w tym mieście, gdzie w tym kluczowym punkcie jest cała konkurencja, a brakuje tylko stacji Polkomtel ?
f) w Kłodzku, na wszystkich stacjach, w komplecie zagościłby komplet pasm, w tym nade wszystko UMTS2100, od którego Polkomtel tak bardzo w tym mieście ucieka ? Klienci sieci mieliby wreszcie niezapchaną sieć, bez utrzymywania na siłę stanu, że wszystko jest dobrze, a z drugiej strony do wszystkiego, „co możliwe” rozbudowuje się stację na Twierdzy Kłodzkiej ( choć bez pożądanych, dodatkowych sektorów ) – byleby tylko „udźwignęła” jak najwięcej ruchu, co oznacza, że jednak nie jest dobrze, bo … rzeczywiście nie jest !
g) operator zdecydowałby się na samodzielną decyzję, dotyczącą doposażenia do czterech sektorów stacji kłodzkich: przy ul. Dusznickiej 32 ( maszt Orange ), przy ul. Rajskiej ( maszt własny ) oraz przy ul. Nowy Świat ( Twierdza Kłodzka, gdzie brakuje m.in. downtiltowanego mechanicznie, dedykowanego sektora z azymutem na sąsiedztwo dworca kolejowego Kłodzko Główne ) oraz przy ul. Wyspiańskiego ?
h) Plus dowiesił się do masztu T-Mobile w miejscowości Wojciechowice, przy granicy z Kłodzkiem oraz w miejscowości Laski, na maszcie konkurenta ?
Dziś, pomiędzy Wałbrzychem a Kłodzkiem sygnał sieci Plus, to często sygnał z nielogicznych stacji, doposażonych w technologie metodą „na chybił-trafił”, bez przemyślenia konsekwencji tego, jak w tak trudnym topograficznie terenie tak skonstruowana sieć będzie pracować ? W tym samym, trudnym terenie pozostawia się po modernizacji wciąż instalacje dwusektorowe, w Kłodzku ucieka się od UMTS2100, a w Nowej Rudzie deficyt sygnału operatora „aż boli”. Nikt nie patrzy na to, co robi i jak realizuje swoje stacje konkurencja, która do obiektów Polkomtela się dowiesiła. Brak umiejętności analitycznych i zauważenia, że topografia terenu ma duże znaczenie tłumaczy się bliskością granicy, nie zważając na to, że konkurenci jednak … „dali radę”, mając przy tym kolejne stacje zaraz za stacjami Plusa, np.: Świerki, Laski, Wojciechowice ( to tylko przykłady ), mimo tego, że korzystają również z gościnności na masztach Polkomtela, więc jednak zauważają, że potrzeby i deficyt sygnału oraz pojemności sieci występują ? Do tego dochodzą: totalne wymieszanie technologii na stacjach sąsiadujących, o czym wspominaliśmy wielokrotnie i kuriozalne już dzisiaj gonienie konkurencji pseudo-modernizacją, która polega głównie na dodawaniu pasma UMTS900. W dodatku, dzieje się to w zdecydowanej większości bez korekt azymutów i tilt, a wiele razy – o czym również mowa wcześniej – z pozostawieniem po takich modernizacjach, które powinny nastąpić conajmniej 4 lata temu – dwóch, a nawet jednego sektora ? Operatorowi, względem stanu na dzień zmiany właściciela uciekło kilka milionów klientów, wielokrotnie wartościowych, to zaś … mimo wszystko -nikomu nie daje do myślenia co do powodu takich decyzji. Podkreślmy … dla klienta, oprócz ofert, które też zresztą względem konkurencji długo kulały – nade wszystko liczy się skorzystanie z usług. Po pierwsze więc trzeba zapewnić zasięg i jeszcze raz zasięg … na odpowiednim poziomie jakościowym, po drugie … zapewnić dostęp do realnej, a nie fikcyjnej, teoretycznie zakładanej na bazie cyfrowych map – transmisji danych. Jeśli zaś przedstawiciel Plusa mówi, że odpowiedni poziom usług można zapewnić sobie ze stacji, odległej o 6-7 kilometrów i więcej instalacją ODU-IDU, to nie mamy nic do dodania, bo aż o komentarz w tej sytuacji trudno. Takie zaś opinie można przeczytać dla przykładu w wypowiedziach specjalistów Plusa na dedykowanym portalu operatora plusforum.pl. Jeśli zaś takie opinie się pojawiają – świadczy to o tym, że na takie właśnie traktowanie klientów, traktowanie biznesu i podejścia do jakości sieci – jest przyzwolenie
Wracając do głównego tematu bieżącego wątku – plik logu z trasy drogowej, którą przejechaliśmy z telefonem w sieci Plus w ręku, w trybie on-line ( Android z włączoną transmisją danych i losowo realizowanymi sesjami ) – można odnaleźć tutaj
źródło: informacja własna