Jak Play lokalizuje klientów w połączeniach alarmowych ?

O zaniedbaniach po stronie operatorów w przypadku realizacji połączeń z numeru alarmowego przetoczyło się tak wiele dyskusji, że prawdopodobnie można byłoby napisać niejedną rozprawę doktorską. Dziś, wydaje się, po stronie operatorów wiodących – temat jest na tyle opanowany, że w przypadku zagrożenia połączenie zostanie skierowane we właściwe miejsce, a pomoc nadejdzie w odpowiednim czasie. Niestety … w temacie wciąż kuleje Play. W ostatnich dniach, w sąsiedztwie miejscowości Nowa Wieś Zebrzydowska mieliśmy konieczność wykonania połączenia interwencyjnego pod numer 112. Terminal zalogowany był w sieci macierzystej P4. Aby zlokalizować miejsce pobytu osoby dzwoniącej musieliśmy się sporo natrudzić, ponieważ połączenie zostało przekierowane aż … do Wrocławia !!! To aż 115 kilometrów względem położenia terminala. Najbliżej realizacji połączenia jest powiatowe miasto Bolesławiec oraz kolejne miasta powiatowe: Lubań i Zgorzelec. Ponieważ sprawa jest poważna – kierujemy ją do analizy UKE, żywiąc nadzieję, że w P4 zostanie przeprowadzona także dogłębna analiza obecnego stanu lokalizacji abonenta po sieci i przekierowywania połączeń alarmowych tam, gdzie powinny

źródło: informacja własna