Wakacje w pełni. Wiele miejsc o znaczeniu turystycznym jest przez wszystkich operatorów od lat zaniedbanych i jeśli któryś z państwowych organów ( UOKIK bądź UKE ) stanowczo nie zabierze się za dyscyplinowanie inwestycyjne operatorów – zapewne taka sytuacja nie zmieni się jeszcze przez długie lata. Jak inaczej bowiem spojrzeć na to, co dzieje się w sporej części Karpacza, w tym w sąsiedztwie Sandra SPA, czy w sąsiedztwie Hotelu „Skalny”, czy nawet w sąsiedztwie Hotelu „Gołębiewski”, gdzie wewnątrz budynków sygnał sieci praktycznie nie istnieje ? Oczywiście, pomijamy sam Hotel „Gołębiewski”, bo tutaj, wewnątrz Hotelu, grupa Networks! proponuje losowy sygnał LTE oraz stabilne UMTS900 i UMTS2100, zaś w Plusie skorzystamy z UMTS900. Problemem pozostaje jednak otoczenie hotelu i teren w sąsiedztwie. Jak spojrzeć na turystyczny Staniszów w sąsiedztwie Jeleniej Góry, gdzie z Pałacu „Staniszów” nie można nawet wysłać SMS, zaś losowy sygnał na zewnątrz operatorzy zapewniają z … odległego Dziwiszowa ? Jak można ocenić drogę z Karpacza do turystycznych Borowic, gdzie jedziemy bez sygnału sieci każdego z operatorów, czy sytuację na turystycznym szlaku od schroniska „Samotnia”, przez Słoneczniki do schroniska „Odrodzenie”, gdzie możemy skorzystać wyłącznie z roamingu operatorów czeskich i nawet sam dzierżawca schroniska sygnałem sieci operatorów polskich jest zainteresowany. Co z sygnałem w turystycznych: Sosnówce Górnej wewnątrz pensjonatów, czy w Podgórzynie Górnym lub w Przesiece, gdzie losowy sygnał sieci możemy odebrać wyłącznie na zewnątrz ? Wreszcie co z pokryciem całego pasa, sąsiadującego z południowo-zachodnią, południową i południowo-wschodnią granicą Państwa, gdzie odbywa się nie tylko ruch turystyczny, ale również regularny ruch międzynarodowy ? Jednym ze skrajnie niechlubnych przykładów zaniedbań przez polskich operatorów jest choćby przejście graniczne z Okrzeszynie, gdzie odbywa się całoroczna turystyka piesza i rowerowa, w tym również w trybie zorganizowanym przez biura podróży ? Wymienione tu miejsca, to tylko Dolny Śląsk i to, oddający to, co jest rzeczywiście w umiarkowany sposób. Zaniedbań jest wciąż ogrom. Najwyższa więc pora, aby zdyscyplinować operatorów inwestycyjnie. Wykorzystują oni wszak dobra narodowe w postaci częstotliwości radiowych, prowadzą działalność komercyjną i wciąż, względem innych sektorów nieźle na tym zarabiają. Tymczasem komfort klienta, oprócz gromadzenia kolejnych technologii na pracujących dotychczas stacjach – się nie zmienia. Gdzie kilka lat temu były problemy z dostępem do sieci – tam pozostały. W przypadku zaś południowego pasa przygranicznego kraju – sama ilość potencjalnych, nowych klientów do pozyskania, o ile zapewni się im realny dostęp do usług – może oscylować nawet około 1 miliona. Warto o to zawalczyć ? Pewnie nawet z biznesowego punktu widzenia tak. Oczywiście, można również zrealizować inwestycje na zasadzie porozumienia technologicznego między operatorami, żeby było taniej. Mówiąc o problemach z zasięgiem sieci – nie sposób jednak w tym miejscu wspomnieć o realnej możliwości ułatwienia życia klientom bez zasięgu przez Orange, który udostępnia aplikację Wi-Calling, działającą na większości smartfonów. Zainstalowaliśmy ją testowo nawet na Xiaomi 4A ( słuchawka obsługuje LTE800 i przy umiarkowanym korzystaniu z internetu, przy pół godziny rozmów dziennie zapewnia możliwość pracy bez konieczności ładowania baterii od 6 do 7 dni ! ), z prepaid w Orange. Mimo niepowszechnego telefonu i prepaid – aplikacja Wi-Calling w Orange zachowuje się poprawnie, więc jeśli posiadamy dostęp do Wi-Fi w momencie braku sygnału sieci komórkowej – również możemy zadzwonić. Więcej o aplikacji – tutaj, choć są to informacje niekompletne i bardziej dotyczą możliwości korzystania z usługi przez telefony, wyposażone w tę możliwość „fabrycznie”. Operatorowi Orange sugerujemy zadbać !!! o jakość strony i jakość informacji ! Warto, aby tą drogą, ze względu na ogromne potrzeby w temacie – poszli również pozostali operatorzy. A jak radzi sobie z odbudową ( pogonią za konkurencją ) zasięgu i jakości sieci możemy ocenić tradycyjnie na bazie wpisów na dedykowanym portalu operatorskim plusforum.pl, do lektury którego zapraszamy. Oczywiście, do wzięcia udziału w dyskusjach i zapytaniach – nade wszystko
źródło: informacja własna