Prezes UKE unieważnia przetarg z 2007 roku. Prezes UKE unieważnił przetarg z 2007 r. na dwie rezerwacje częstotliwości z zakresu 1710-1730 MHz i 1805-1825 MHz. Prezes UKE unieważnił przetarg z 2007 r. na dwie rezerwacje częstotliwości, z których każda obejmuje 49 dupleksowych kanałów radiowych z odstępem dupleksowym 95 MHz, z zakresu 1710 – 1730 MHz i 1805 – 1825 MHz na obszarze całego kraju, do wykorzystywania w publicznej sieci telekomunikacyjnej do 31 grudnia 2022 r.
– Prezes UKE unieważnił przetarg biorąc pod uwagę ocenę prawną Naczelnego Sądu Administracyjnego wyrażoną w wyroku z 8 maja 2014 r., syg. akt II GSK 305/13 oraz w wyroku z 20 października 2016 r., syg. akt II GSK 262/15.
– W ocenie Sądu w niniejszej sprawie spełniona została określona w art. 118d ust. 1 Pt przesłanka obligująca Prezesa UKE do unieważnienia przetargu tj. przesłanka rażącego naruszenia prawa. Do rażącego naruszenia prawa w przetargu doszło poprzez formalistyczne podejście Komisji przetargowej do wymogu parafowania każdej strony oferty, tj. odnoszenie tego wymogu także do sytuacji, gdy na danej stronie oferty znajduje się podpis osoby upoważnionej do reprezentowania uczestnika przetargu. Takie działanie w ocenie Sądu rażąco narusza art. 2 Konstytucji RP, ponieważ nie służy realizacji interesu publicznego związanego z rzetelnością procedury przetargowej i nie uwzględnia zasady proporcjonalności wynikającej z art. 2 Konstytucji RP.
Wydana decyzja jest decyzją pierwszoinstancyjną i Stronom postępowania przysługują wnioski o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wydana decyzja nie wpływa na decyzje rezerwacyjne wydane po przetargu. Decyzje te pozostają ważne i w oparciu o nie mogą być świadczone usługi telekomunikacyjne
źródło: UKE