Synergia technologii i nauki w służbie człowieka, czyli T‑Mobile wprowadza SEA HERO QUEST VR

Synergia technologii i nauki w służbie człowieka, czyli T‑Mobile wprowadza SEA HERO QUEST VR. Dzisiaj w Berlinie odbyła się oficjalna premiera Sea Hero Quest VR od T‑Mobile. To pierwsza na świecie gra mobilna, która wykorzystuje potencjał wirtualnej rzeczywistości do gromadzenia danych, służących do wsparcia badań nad demencją. Aplikacje mobilne są nierozłącznym elementem naszej codzienności. Rozwiązania, które pierwotnie służyły głównie rozrywce, dziś znajdują zastosowanie niemal w każdym obszarze naszego życia. Stale też prowadzone są prace, których celem jest poszukiwanie nowych, często zaskakujących rozwiązań i możliwości ich użycia. T‑Mobile to firma odpowiedzialna społecznie, która pragnie, aby technologia, którą tworzy służyła społeczeństwu jak najszerzej. Przykładem prekursorskiego wykorzystania aplikacji mobilnej jest gra Sea Hero Quest, która swoją premierę miała w 2016 r., a która poza rozrywką dla użytkowników, stała się źródłem bezcennych danych dla naukowców, pracujących nad rozpoznaniem mechanizmów umożliwiających poruszanie się w przestrzeni. Ich zrozumienie stanowić może przełom w badaniach nad demencją. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu grą, którego efektem była rekordowa liczba pobrań – ponad 2,8 mln – możliwe było przeprowadzenie największego na świecie tego typu badania, a równocześnie opracowanie unikalnego wzorca orientacji przestrzennej człowieka. Wstępne wyniki analizy zgromadzonych danych zaprezentowane zostały na konferencji Neuroscience 2016 w San Diego, a obecnie gra przechodzi testy, których celem jest możliwość wykorzystania jej w warunkach klinicznych. W Polsce grę ściągnęło już 33 200 tys. osób
Czytaj dalej …

źródło: T-Mobile