Ponieważ przy sprzedaży usługi telekomunikacyjnej nic tak nie zachęca potencjalnych klientów, jak prezentacja jej działania przy zakupie – rozpoczynamy proces testów jakości usług transmisji danych w jeleniogórskich salonach sprzedaży operatorów. Rozpoczęliśmy od głównej siedziby jeleniogórskiego Tesco, przy Al. Jana Pawła II 17. Są tu zlokalizowane salony: Plusa, Cyfrowego Polsatu oraz Orange. Przy okazji mowy o tym centrum handlowym nie sposób nie dodać, że na całej powierzchni handlowej wszyscy operatorzy mają większe bądź mniejsze problemy z jakością sygnału, z jego zanikiem włącznie. Może zatem warto podjąć wspólne przedsięwzięcie i zrealizować w Tesco, przy Al. Jana Pawła II 17 instalację mikrostacji ? Nienajlepiej jest w głównej siedzibie Tesco, ale jeszcze gorzej jest w Tesco w dzielnicy Cieplice, przy ul. Wolności. W tym miejscu, tym razem na zdecydowanej większości powierzchni – nie zrealizujemy bez przeszkód nawet połączenia głosowego. Reasumując, można rzec: “najwyższy czas zabrać się do pracy, wszak takie miejsca, to nie tylko kumulacja ludzi, ale nierzadko potrzeba nawiązania połączenia”
Wyniki transmisji danych w salonach sprzedaży:
1. Plus, test zrealizowano w salonie sprzedaży Cyfrowego Polsatu. Terminal skorzystał z czwartego sektora LTE1800, w stacji BT-33217, PCI 380. Odległość terminala od stacji, to w linii prostej około 700 metrów:
2. Orange, test w salonie sprzedaży. Terminal skorzystał z pierwszego sektora LTE1800 w stacji przy ul. 1-go Maja 27, PCI 279. Odległość terminala od stacji, to około 880 metrów:
3. Salon sprzedaży Play. Terminal skorzystał z pasma LTE2600, stacji przy Al. Jana Pawła II 21. Odległość terminala od stacji, to w linii prostej około 100 metrów:
Jak widać z zamieszczonych wyżej zrzutów ekranów, konsultanci Plusa ( Cyfrowego Polsatu ) oraz Orange muszą się sporo nabiedzić, aby potencjalnego klienta przekonać, że technologia LTE jest rzeczywiście warta uwagi i dociera w sporą ilość miejsc, skoro nawet w niemałym mieście i to w salonie sprzedaży operatora jakości usługi tak naprawdę poznać nie można. Jeśli klient po zakupie pójdzie wgłąd hali sprzedażowej i straci sygnał zupełnie – tym bardziej się zniechęci. Co za tym idzie – raz jeszcze wskazujemy na uchybienia i sugerujemy wyciągnięcie wniosków. Najlepiej w zakresie dostępności i jakości sygnału LTE w głównej siedzibie jeleniogórskiego Tesco wypadł Play. Konsultant po testach, parafrazując reklamy konkurenta, czyli Plusa zawołał: “brawo my !”. No … tym razem rzeczywiście coś w tym jest …
Goszcząc w Tesco, przy Al. Jana Pawła II 17 – przy okazji udaliśmy się do niemal sąsiadującej w tym kompleksem Castoramy, przy Al. Jana Pawła II 11. Tu było lepiej, aniżeli w Tesco. Biorąc pod uwagę, że Castorama nie ma salonów sprzedaży operatorów – sieci, choć bez rewelacji – w tym miejscu dają sobie radę
Wyniki testów transmisji danych w Castorama Jelenia Góra, Al. Jana Pawła II 11:
1. Plus: terminal skorzystał z 4 sektora LTE1800 stacji BT-34515, PCI 474, przy ul. 1-go Maja 27:
2. Orange: terminal skorzystał z pierwszego sektora LTE1800, w stacji przy ul. Mostowej 2 ( dach C.H. “Mercus” ):
3. Play: podobnie, jak w Tesco terminal skorzystał z sektora LTE2600 w stacji na kominie PEC, przy Al. Jana Pawła II 21, z wynikiem jak niżej:
źródło: informacja własna