Sygnał sieci operatorów w salonach sprzedaży w galerii handlowej Nowy Rynek w Jeleniej Górze

Kontynuując testy jakości sygnału sieci w punktach sprzedaży operatorów, w tym testy możliwości prezentacji usług LTE – odwiedziliśmy salony w jeleniogórskiej galerii handlowej „Nowy Rynek”, przy ul. Podwale 25. Wewnątrz galerii problemy z sygnałem mają wszyscy operatorzy. Dotyczy to nade wszystko parterowej części kompleksu. Problem, choć tylko po części – zniwelował Polkomtel – montując w swoim salonie firmowym mikrokomórkę, której sygnał dostępny jest nieco poza salonem. Dostępne pasma, to: LTE1800 oraz UMTS2100. Rozmawiając z konsultantami Plusa usłyszeliśmy  jednak skargę na to, że w salonie nie ma sygnału GSM. Jak dodano, bardzo wielu klientów przychodzi wprost do salonu z telefonem, który obsługuje wyłącznie GSM, prosząc o realizację usługi doładowania. Niestety, po doładowaniu nie można zweryfikować statusu usługi na terminalu klienta, właśnie przez to, że sygnału GSM w salonie po prostu nie ma, zaś pasma LTE i UMTS w tym przypadku problemu nie rozwiązują. Wracając do testów, obecnie sztandarowym produktem operatorów jest sprzedaż ofert internetowych. Dobrze by zatem było, aby w każdym z salonów, a już nade wszystko w tych, gdzie jest duży ruch – zapewniono dostępność sygnału LTE, aby podczas sprzedaży konsultant mógł zaprezentować technologię, czy mógł klientowi skonfigurować urządzenie i „udowodnić”, że działa. Tymczasem, w takich miejscach bywa różnie. W szczególności właśnie w galeriach handlowych

Sytuacja każdego z operatorów w galerii handlowej „Nowy Rynek” w Jeleniej Górze wygląda, jak niżej:
1. Orange. Sygnału LTE brak. Z marketingowego punktu widzenia, to strata wizerunkowa, ponieważ konsultant nie ma możliwości prezentacji klientowi usługi, w tym również nie przekona klienta, że LTE w urządzeniu działa i działa prawidłowo. W salonie Orange dostępny jest UMTS2100, a terminal podczas testów obsługiwany był przez trzeci sektor stacji przy ul. Mostowej 2 ( dach C.H. „Mercus” )
Wynik testu:
orange_salon_jg_galeria_nowy_rynek_20170910_185248

Jak widać, o ile w download wynik jest akceptowalny, o tyle upload zdecydowanie nie. Warto również spojrzeć na wartość ping. Przy tych parametrach transmisji otwarcie strony internetowej, czy odebranie maila – wielokrotnie jest wyzwaniem. Apelujemy zatem, aby podmioty: Orange, wraz ze Spółką Networks! zadały sobie pytanie, czy tak wyglądać ma jakość sieci w miejscu, gdzie klient przychodzi po zakup usługi ? Naszym zdaniem – nie

2. Play:
play_salon_jg_galeria_nowy_rynek_20170910_190444

W Play, sygnał sieci LTE jest na granicy utraty. Podczas testów osiągnęliśmy poziom 0,05 Mbps, co jest nie do przyjęcia, a terminal z trudem bez błędu zakończył test. Sygnał sieci był dostępny ze stacji przy Al. Jana Pawła II 21, w paśmie LTE800 (id sektora: 130, PCI 334). Czy klient będzie rzeczywiście przekonany do zakupu oferty LTE w tym miejscu ? Mamy poważne wątpliwości

3. T-Mobile:
tm_salon_jg_salon_galeria_nowy_rynek_20170910_191128

Choć na terenie galerii z sygnałem T-Mobile jest krucho, podobnie, jak u wszystkich, z wyjątkiem Plusa, o którym wspomnieliśmy na wstępie, to o salonie firmowym można powiedzieć, że przysłowiowo „daje radę”. Transmisja danych przebiegła płynnie, ping jest na poziomie właściwym. Terminal odebrał sygnał sieci w UMTS900, ze stacji Orange, przy ul. Mostowej 2. Podobnie, jak w przypadku Orange – był to trzeci sektor, choć inne pasmo 3G. Warto w tym miejscu jednak zapytać: czy operator we własnym salonie firmowym chce sprzedawać LTE, czy poprzestać na prezentacji 3G w paśmie o niższym priorytecie ? Jak widać – LTE w salonie brak

4. Plus:
Jak zaznaczono na wstępie, Plus jako jedyny operator zainstalował w salonie firmowym mikrokomórkę. Dla klienta oznacza to dostępność sygnału zarówno w salonie, jak i nieco poza nim, choć dla przykładu, w salonie Rossman – sygnału Plusa nie uświadczymy i w związku z tym oddział podjął decyzję o zmianie operatora wiodącego. Jak wspomnieliśmy, również na wstępie – konsultanci ubolewają nad tym, że nie zaimplementowanego do wspomnianej stacji GSM
Wynik testu:
plus_salon_jg_galeria_nowy_rynek_20170910_190902
Choć prędkość „głowy nie urywa”, bo komórka jest obciążona ruchem „poza salonowym”, a sprzęt bts jest lotów przeciętnych, to w salonie Plusa LTE można zaprezentować, router lub telefon skonfigurować i udowodnić, że LTE działa. Jak wspomnieliśmy na wstępie, w salonie oprócz LTE1800 pracuje jeszcze UMTS2100. Popierając oczekiwania konsultantów – wskazujemy na konieczność uruchomienia ponad to GSM, oraz ze względów zasięgowych – również UMTS900 w 3G lub LTE800 w 4G

źródło: informacja własna