Jak wskazują nasze testy oraz monity od klientów sieci: nie minęły jeszcze echa awarii sprzed tygodnia, a Orange znów ma problemy. Tym razem kłopoty dosięgnęły usług DSL i sieci komórkowej. Usługi DSL nie funkcjonowały wcale, zaś sieć komórkowa do momentu pisania tej informacji ( godz. 22.30 ) znacząco zwolniła w paśmie LTE. Telefony z kartą SIM T-Mobile mają problem z zalogowaniem się do stacji Orange. O godzinie 21.35 otrzymaliśmy informację z Orange, że powinno być lepiej. Prawdopodobnie było, bo sieć komórkowa, na stacjach macierzystych nieco przyśpieszyła, zaś usługi DSL zaczęły działać. Jakkolwiek nie patrzeć, na stacji, z której uzyskiwaliśmy dotąd około 60 Mbps w download ( stacja w Jeleniej Górze, ul. 1-go Maja 27, dach domu towarowego, pierwszy sektor LTE, PCI 279, eNodeB 269520 ) – na moment pisania tej wiadomości otrzymujemy w download 17.51 Mbps, zaś w upload – 6.66 Mbps. Parametr SNR wynosi – 1.4 dBm, zaś parametr RSCP: -109 dBm. Zważywszy, że od stycznia, to właśnie Orange będzie głównym partnerem Play w roamingu krajowym należy współczuć … pozostaje tylko pytanie komu ? Klientom Play, którzy prawdopodobnie będą mieli usługi na gorszym poziomie, aniżeli mają w T-Mobile, czy klientom Orange, którzy przez dodatkowe obciążenie sieci będą z dużym prawdopodobieństwem świadkami jeszcze częstszych awarii Orange, aniżeli dziś ? Przy okazji zwracamy się się również do T-Mobile: dlaczego pomimo wiedzy, że stacja przy ul. Górnej 10/11 jest uzupełnieniem pokrycia jeleniogórskich stacji przy ul. 1-go Maja 27 ( Orange ) oraz przy ul. Mostowej 2 ( Orange ) – ta stacja wciąż pracuje tylko z 3G, choć na przykład przy ul. Osiedle Robotnicze i w części ulicy Pijarskiej oraz Podwala są problemy z dostępem do sieci LTE ? Statystyki na sieci pewnie odzwierciedlają to zjawisko, podobnie, jak brak trzeciego sektora w stacji przy ul. Górnej. Dane są ukrywane przed zarządami, czy po prostu nie ma woli szerszego spojrzenia na problem ?
źródło: informacja własna