Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku

Wyniki Netii po trzech kwartałach 2017 roku. Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie Skorygowanego Zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA). W III kw. 2017 roku przychody Netii wyniosły 356 mln zł i były o 1 proc. niższe niż kwartał wcześniej. Przychody po 9 miesiącach osiągnęły kwotę 1,08 mld zł (-6 proc. rok-do-roku). Skorygowany (o zdarzenia o charakterze jednorazowym) Zysk EBITDA za III kw. br. wzrósł natomiast w stosunku do II kw. br. o 6 proc., sięgając kwoty 103 mln zł (marża 29 proc.). Po 9 miesiącach 2017 roku Skorygowany Zysk EBITDA to 297 mln zł (-11 proc. r-d-r). Po 9 miesiącach 2017 roku Netia osiągnęła zysk z wysokości 41,5 mln zł (o 37 proc. więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego). Z zakresie poprawy rentowności wyrażonej marżą Skorygowanego Zysku EBITDA w niemal równym stopniu zapracowały oba segmenty (B2B i B2C). Dywizja B2B, wypracowując 184 mln zł przychodów (-1 proc. kw.-d-kw, ale +1 proc. r.-d-r) i 71 mln Skorygowanego Zysku EBITDA, poprawiła marżę o ponad 2 pp. (z 36 do 38,4 proc.). Z kolei Dywizja B2C, osiągając w III kw. przychody na poziomie 167 mln zł (-2 proc. kw.-d-kw.), wypracowała Skorygowany Zysk EBITDA w kwocie 29 mln zł (marża 18,2 proc. – wyższa o blisko 1,5 pp. w stosunku do poprzedniego kwartału).
Next w B2B
Solidne wyniki segmentu B2B osiągnięte zostały pomimo silnej presji konkurencyjnej. Spółka utrzymała poziom przychodów z kluczowych usług, w tym szerokopasmowych i transmisji danych. Za spadek przychodów segmentu odpowiadały niższe o 2 mln zł przychody z usług głosowych. Spółka spodziewa, iż w dłuższej perspektywie czasu coraz większą rolę w stabilizowaniu kondycji tego segmentu rynku będą innowacyjne usługi dodatkowe tj. WLAN, WiFi Marketing, szeroko pojęte rozwiązania chmurowe oraz działalność o charakterze integratorskim ICT. Portfolio produktowe tego typu zostało wyodrębnione i funkcjonuje w duchu startup’owym wewnątrz Dywizji B2B pod nazwą NetiaNext. W tej kategorii spółka ma otwartych blisko 150 projektów, które w skali roku mają potencjał około 20 mln zł przychodów
Czytaj dalej …

źródło: Netia