GfK i Janosik: Jak duże są konsumenckie „białe plamy” na komórkowej mapie Polski ?

Jak duże są konsumenckie „białe plamy” na komórkowej mapie Polski ? Raport GfK i Yanosik na temat przestrzennego zróżnicowania siły sygnału telefonii mobilnej w Polsce. Warszawa, 18 stycznia 2018 r. – Instytut badawczy GfK Polonia posługując się danymi statystycznymi od operatora systemu Yanosik (będącego własnością Neptis S.A.) zebranymi w okresie od 10 kwietnia do 1 maja 2016 r. ustalił siłę sygnału poszczególnych sieci mobilnych w Polsce z uwzględnieniem liczby zamieszkującej tam ludności oraz jej potencjału mierzonego Wskaźnikiem Siły Nabywczej GfK. Badany teren został podzielony na 984 mikroobszarów o boku ok. 610 m x 790 m. W analizie uwzględniono wyłącznie te z nich, na których zalogowano się do BTS-ów co najmniej 100 razy. Mierzono siłę sygnału dla wszystkich operatorów na skali ciągłej od 0 do 31,99, na której 14 oznacza optimum. W wyniku badania określono dostępność optymalnego sygnału dla każdego operatora w poszczególnych lokalizacjach oraz potencjał rozwoju i poprawy jakości usług w mikroobszarach, w których siła nabywcza jest wyższa od średniej. Wyniki badania potwierdzają, iż na terenie Polski istnieją obszary niedopasowania jakości sygnału sieci komórkowych i potencjału konsumenckiego. Badając przykładowo wybrany rejon południa Polski (analizie poddano dane dla Bielska-Białej i okolic), obie firmy udowodniły, iż około 2/3 mikroobszarów dysponuje niższą od optymalnej jakością sygnału
Czytaj dalej …

źródło: GfK Polonia