Prezentujemy jakość sygnału, parametryzacji oraz handover w sieci Plus, na kolejowej trasie od opolskiej Nysy po stolicę Dolnego Śląska – Wrocław ( Wrocław Główny ). Przebieg trasy: Nysa – Myśliczyn – Pakosławice – Skoroszyce – Chróścina Nyska – Stary Grodków – Grodków – Lipowa Śląska – Czeska Wieś – Olszanka – Brzeg – Oława – Święta Katarzyna – Wrocław Brochów – Wrocław Główny
Przy okazji raz jeszcze wskazujemy Zarządowi Polkomtela i właścicielowi grupy telekomunikacyjnej na pewną znamienną cechę: analizując plik logu zauważymy, iż po wjeździe w obszar, zarządzany przez tzw. “trzecią strefę radiową Polkomtela” ( Poznań ) klient sieci może mieć pewne, czytelne spostrzeżenia:
1. im bardziej zmierzamy na zachód, tym większe problemy z ilością pracujących stacji, władnych logicznie pokryć obszar, w którym znajduje się terminal
2. im bardziej na zachód, z dodatkowym wskazaniem terenów na zachód i południowy-zachód oraz na południe od Wrocławia – tym:
a) większe wymieszanie technologii
b) większa losowość realizowanych handover
c) większe ubytki w ilości pracujących stacji, a co za tym idzie – również narastające kłopoty z zapewnieniem zasięgu jako takiego ( oczywiście obszary, o których tu mowa nie są objęte bieżącym logiem, niemniej – dane, związane z tymi obszarami ( np. trasa kolejowa: Wrocław – Kłodzko, czy trasa drogowa: Kłodzko – Wałbrzych albo trasa kolejowa: Wrocław – Jelenia Góra, trasa drogowa: Kłodzko – Jelenia Góra ) publikowaliśmy wiele razy i nasi Czytelnicy doskonale wiedzą, o czym mowa
Reasumując, niepokoi fakt, że region, w którym również różnicuje się topograficznie teren – nie posiada od lat roztropnie pracującego pionu planowania i optymalizacji sieci, co w konsekwencji oddala cytowany obszar jakościowo od pozostałych z roku na rok
Log z przejazdu kolejową trasą, o której mowa wyżej tutaj
źródło: informacja własna