Pracowity rok rzeczników konsumentów
– Prawie pół miliona porad udzielili miejscy i powiatowi rzecznicy konsumentów w 2016 r.
– Najwięcej skarg – ponad 83 tys. – dotyczyło sprzedawców ubrań i butów.
– Rzecznicy często pomagali także w sporach z firmami telekomunikacyjnymi – ponad 54 tys. razy
Masz problem z odrzuconą reklamacją, towarem kupionym przez internet, umową z dostawcą mediów lub operatorem komórkowym, potrzebujesz wsparcia w sądzie ? Możesz poprosić o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. Jest ich w Polsce 371. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podsumował pracę rzeczników w 2016 r. Udzielili wówczas 494 878 porad, 67 701 razy występowali w sprawach konsumentów do przedsiębiorców i mają na swoim koncie 4027 wytoczonych powództw lub przygotowanych pozwów. – Liczby te pokazują, jak ogromne jest w Polsce zapotrzebowanie na usługi rzeczników konsumentów. UOKiK docenia ich pracę, która przekłada się na dobrobyt obywateli. Widzimy jednak ogromne różnice w ich działalności w różnych powiatach. Jak to możliwe, że w jednym średniej wielkości mieście wojewódzkim rzecznik udzielił w ciągu roku 348 porad, a w drugim podobnym – 8565 ? Konsumenci z całej Polski muszą mieć zapewnioną ochronę na takim samym – wysokim poziomie – podkreśla Marek Niechciał, prezes UOKiK
Czytaj dalej …
źródło: UOKiK