Dzięki T‑Mobile Kazimierz Dolny będzie pierwszym polskim Smart City. Rozwój technologii i bliska perspektywa standardu 5G otworzyły przed operatorami zupełnie nowe możliwości. T‑Mobile stawia na przyszłościowe rozwiązania i będzie korzystał z nich również realizując pierwszy w Polsce kompleksowy projekt Smart City. Podpisane dzisiaj, przez Prezesa T‑Mobile Polska Andresa Maierhofera i Burmistrza Kazimierza Dolnego Andrzeja Pisulę porozumienie, jest pierwszym krokiem to zbudowania najbardziej zaawansowanego technologicznie miasta w Polsce. Mamy wiedzę i kompetencje, aby być partnerem samorządów i oferować im kompleksowe rozwiązania z zakresu Smart City. Do realizacji pierwszego takiego projektu zaprosiliśmy Kazimierz Dolny, jedno z najbardziej znanych i atrakcyjnych turystycznie miast w Polsce – powiedział Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska. Już w przyszłym roku zaoferujemy miastu, jego mieszkańcom i odwiedzającymi go turystom 12 usług z zakresu Smart City, na które złoży się blisko 700 instalacji – dodaje Maierhofer. Kazimierz Dolny to 4000 mieszkańców i ponad 1 milion turystów odwiedzających nasze miasto każdego roku. Dzięki współpracy z T‑Mobile uzyskamy narzędzia, które pozwolą na lepsze zarządzanie miastem, podniosą jakość życia mieszkańców, przyniosą ułatwienia dla turystów a także pozwolą na oszczędności w budżecie – powiedział Burmistrz Kazimierza Dolnego Andrzej Pisula. Jest dla mnie powodem do dumy, że nasze miasto nie tracąc swojego spójnego historycznego wyglądu, wykona skok w przyszłość, stając się jednym z liderów innowacji w Polsce – dodaje. Kazimierz Dolny jest jednym z najpopularniejszych turystycznie miejsc w Polsce , które przyciąga turystów przede wszystkim fantastyczną architekturą i wspaniałymi widokami. Projekt realizowany jest z miastem i dla miasta, dlatego na każdym etapie będzie on konsultowany z konserwatorem zabytków. Realizacja będzie najbardziej zaawansowanym tego typu rozwiązaniem w Polsce. Celem współpracy między Kazimierzem Dolnym a T‑Mobile jest poprawa jakości i dostępności usług telekomunikacyjnych w mieście, a także zastosowanie rozwiązań służących bezpośrednio mieszkańcom, wspierających administrację lokalną w zarządzaniu miastem i komunikacji z mieszkańcami, a także pozwalających na poradzenie sobie z wyzwaniami wynikającymi ze wzmożonego ruchu turystycznego
źródło: T-Mobile