Salony Plusa i CP nie chcą sprzedawać ofert Netii

Od 18 czerwca, w salonach sieci Plus rozpocznie się sprzedaż ofert Netii. Pracownicy salonów są już po szkoleniach, otrzymali również specjalny system wsparcia sprzedażowego. W wielu z nich pojawiły się nawet … wakaty. Jak się dowiadujemy – salony sieci grupy Cyfrowy Polsat nie chcą sprzedawać ofert Netii. Wedle informacji, które do nas docierają, „kością niezgody” są dwie propozycje Netii:
1. oferta telewizyjna, która według konsultantów salonów jest „strzałem w stopę” dla sprzedaży ofert telewizyjnych Telewizji Polsat
2. oferta sieci komórkowej, która przecież … jest elementem podpisanej umowy na świadczenie usług pomiędzy Netią, a … Play
Konsultanci pytają marketingowców, którzy stoją za pomysłem sprzedaży ofert Netii w salonach Plusa oraz Cyfrowego Polsatu, jak to się ma do wizerunku samej grupy CP, po drugie zaś … pytają właściciela, czy rzeczywiście taka operacja przyniesie właściwe pożytki dla jednoznacznej identyfikacji produktów ? Jeśli klient dowie się, że oferta Netia TV nie pochodzi od Cyfrowego Polsatu, a telefonia komórkowa jest od Play, to co można pomyśleć o samej logice rodziny produktów ? Przy obecnej pozycji Netii, jak podkreślają konsultanci sieci sprzedaży z grupy Cyfrowy Polsat – podjęcie decyzji o sprzedaży produktów Netii w tych salonach było decyzją przedwczesną. Oferty należało zrestrukturyzować, rodzinę produktów ujednolicić na tyle, na ile się da – w całej grupie i dopiero wtedy mogłaby zostać podjęta decyzja o sprzedaży takiej oferty. Ponadto, jak dodają konsultanci – wachlarz usług sprzedażowych zrobił się tak duży, że realnie trudno wszystko ogarnąć i często generują się przez to kłopoty. Z drugiej strony, trudno w salonie zatrudnić odrębnego konsultanta od energii, od gazu, od AGD, od usług stacjonarnych, od usług stacjonarnych Netii, od usług komórkowych, czy ubezpieczeń i to w takim systemie, aby byli dostępni dla klienta przez cały czas otwarcia salonu. Reasumując, wedle konsultantów sieci sprzedaży Plusa i Cyfrowego Polsatu – będzie jeszcze większy bałagan, coraz większe problemu z wyrobieniem planów i coraz trudniejsze wyjaśnienie klientowi, że nikt tu z nikim nie konkuruje, a wszystko naprawdę jest w jednej grupie

źródło: informacja własna