Sztuczna inteligencja od LG w przemówieniach inaugurujących IFA2018 Berlin

Przemówienie inauguracyjne na targach IFA2018 wygłoszą Dyrektor Generalny oraz Dyrektor ds. Technologii firmy LG, przedstawiając zarys ambitnej strategii rozwoju sztucznej inteligencji Thinq. Dyrektor generalny Jo Seong-Jin oraz dyrektor ds. technologii dr I.P. Park wspólnie wygłoszą przemówienie inaugurujące targi IFA 2018, w którym przedstawią wizję rozwoju sztucznej inteligencji LG ThinQ. Wystąpienie obu dyrektorów LG, otwierające targi IFA, zatytułowane „Myśl mądrze, żyj swobodnie: większa swoboda dzięki sztucznej inteligencji” zostanie wygłoszona 31 sierpnia w hali 26b Targów Berlińskich. Dyrektor generalny Jo podzieli się swoją opinią o tym, jak opracowana przez LG strategia rozwoju sztucznej inteligencji, oparta na wyjątkowej filozofii „otwartej platformy, otwartego partnerstwa i otwartej łączności”, zmieni życie konsumentów. Dr Park omówi natomiast implementację tej technologii w produktach codziennego użytku, takich jak lodówki, telewizory i pralki. Ponadto, przedstawi zalety otwartej strategii sztucznej inteligencji, które przekładają się na szerokie możliwości sterowania różnorodnymi urządzeniami oraz wygodę użytkowników. Przemówienia otwierające targi IFA są ważną platformą przedstawiającą wizje rozwoju i strategie dla dyrektorów i zarządów firm na całym świecie. LG było i jest głównym, globalnym graczem w dziedzinie sztucznej inteligencji. Dlatego jesteśmy ogromnie zadowoleni, że w sierpniu dyrektorzy Jo i Park wygłoszą przemówienie inaugurujące targi IFA. powiedział dyrektor targów IFA Jens Heithecker Jo Seong-Jin, pracujący w firmie LG od 40 lat, jako jeden z pierwszych dostrzegł, że sztuczna inteligencja może przynieść największe korzyści konsumentom, jeśli zostanie wykorzystana w urządzeniach domowych. Piastując różne kierownicze stanowiska w dziale sprzętu domowego firmy LG, Jo Seong-Jin szybko zrozumiał, że właśnie ten obszar dojrzał do wprowadzenia istotnych innowacji, ponieważ korzystanie z urządzeń domowych jest ściśle związane z wykonywaniem żmudnych domowych obowiązków. Jo Seong-Jin jako pierwszy doprowadził do komercjalizacji silników DD (Direct Drive), dzięki którym firma LG zajęła czołową pozycję na ogólnoświatowym rynku pralek. Jako szef działu LG odpowiedzialnego za wszystkie urządzenia domowe oraz klimatyzatory, Jo Seong-Jin kontynuował inwestycje w prace badawczo-rozwojowe ukierunkowane na wzbogacanie portfolio produktów LG i wspierał tę strategię pełniąc funkcję wiceprezesa oraz dyrektora generalnego. Głównym dążeniem dr Parka, jako dyrektora ds. technologii, jest przekształcenie LG w firmę, która postrzega sztuczną inteligencję jako priorytetową dziedzinę oraz siłę napędową przyszłego rozwoju. W tym celu realizując strategię otwartości nawiązał szeroką i otwartą współpracę z licznych gronem firm partnerskich w Korei i na całym świecie. Chcąc wyróżnić sprzęt domowy, elektronikę użytkową oraz usługi wykorzystujące sztuczną inteligencję, pod koniec 2017 roku firma LG wprowadziła markę ThinQ. Produkty i usługi LG ThinQ mogą korzystać z technologii uczenia się deep learning oraz komunikować się między sobą dzięki różnym technologiom związanym ze sztuczną inteligencją, zarówno opracowanym przez partnerów, jak i w oparciu o własne rozwiązanie DeepThinQ. W trosce o lepszą koordynację prac badawczo-rozwojowych ukierunkowanych na technologie umożliwiające rozpoznawanie oraz analizowanie głosu, obrazu ruchomego i sygnałów z czujników, przed rokiem firma LG otworzyła w Seulu laboratorium badań nad sztuczną inteligencją. Laboratorium AI przyczyniło się do opracowania inteligentnych lodówek, pralek i odkurzaczy, a także pierwszego na świecie klimatyzatora, który rozpoznaje i uczy się przestrzeni wokół siebie oraz sposobów jej użytkowania

źródło: LGE