Kampania pomiarowa urządzeń PLC przeprowadzona w ramach nadzoru rynku. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej szczególną uwagę przywiązuje do rozwoju rynku oraz nowych technologii. Prowadząc kontrole w ramach nadzoru rynku, stara się sprawdzić jak największą gamę różnych produktów z których korzystają polscy konsumenci.
Cel Kampanii
W sprzedaży znajduje się coraz więcej urządzeń PLC, m.in. z uwagi na wykorzystywanie ich w tzw. inteligentnych domach do tworzenia sieci urządzeń. Zadaniem Prezesa UKE jest upewnienie się, że tego rodzaju wyroby spełniają stawiane im wymagania i są bezpieczne dla użytkownika. Z tego względu Inspektorzy UKE przeprowadzili kontrolę 14 urządzeń PLC, które powinny spełniać wymagania określone w Dyrektywie EMC1, a w przypadku urządzeń wykorzystujących komunikacje bezprzewodową spełniać wymagania określone w Dyrektywie RED[2]
Czytaj dalej …
źródło: UKE