Xiaomi ma coraz więcej polskich klientów

Choć chińska firma Xiaomi, wydaje się – wciąż raczkuje w jakości docierania do klienta z informacją, z dostępnością lokalizacji, czy czytelnym interface w języku polskim na oficjalnej stronie, w trybie tzw.: “od początku do końca”, to pozycja producenta w Polsce rośnie. Głównie za przyczyną współczynnika jakości do ceny. Firma powinna jeszcze zadbać o czytelność modeli, wszak przeglądając specyfikację dostępnych na rynku wielokrotnie można odnieść wrażenie, że modele się dublują,  a nazwa częstokroć wynika z różnicy w ilości pamięci RAM, czy daty wejścia modelu na rynek. Przypomina się momentami historia smartfonów Nokii, kiedy modele różniły się nie raz tym, że w niemal identycznej specyfikacji jeden model posiadał interface bluetooth, drugi – nie, jeden posiadał radio, a inny nie, itp. Cytowany wzorzec nazewniczy wielokrotnie tak zaciemniał obraz dostępnych na rynku modeli, że wielu klientów rezygnowało z zakupu na rzecz konkurencji. Czy Xiaomi pójdzie podobną drogą ? Pewnie, jak zawsze pokaże czas, choć obecnie, jak wskazano wyżej – wydaje się, że producentowi zaczyna brakować pomysłów na kreowanie realnych różnic w słuchawkach, a system nazewniczy zaczyna się zaciemniać. Istotne jest jednak, że większość modeli, które są w sprzedaży – dostępne są w regularnych sklepach głównych sieci sprzedaży elektroniki ( RTV Euro AGD, Media -Expert ), więc przed zakupem można wejść, telefon dotknąć, czasami zobaczyć, jak działa po uruchomieniu i podjąć decyzję o zakupie. Oczywiście, można również skorzystać z autoryzowanych punktów sprzedaży, choćby we Wrocławiu, gdzie taki punkt ostatnio się otworzył i zapoznać się w nich nie tylko z telefonami, ale również wieloma innymi urządzeniami, które oferuje klientowi chiński producent elektroniki. Dziś, chcemy wspomóc tych, którzy zakupili telefon Xiaomi i szukają oprogramowania. Oficjalny ROM dla słuchawek ( serwis nie jest niestety dostępny w języku polskim i ten fakt zadziwia, biorąc pod uwagę obecność na rynku dwóch podmiotów o statusie oficjalnej dystrybucji ) można odnaleźć na stronie: en.miui.com. Odnajdziemy tu listę na bieżąco oferowanych modeli, wraz z oprogramowaniem ROM. Firmware jest jednak dostępny wyłącznie dla modeli, w których zastosowano systemową nakładkę MIUI. Chętnych, którzy chcą śledzić rozwój nakładki – Xiaomi informuje o poprawionych błędach w najnowszej implementacji, tj.: wersji 10. Informacje są dostępne tutaj. Natomiast ci, którzy chcieliby dowiedzieć się na temat zmian w wyglądzie nakładki, względem wersji poprzedniej – Xiaomi zaprasza tu. Warto dodać, że istnieje również polski serwis, poświęcony telefonom firmy Xiaomi, gdzie możemy nie tylko poznać wiele ciekawostek, ale również wymienić się doświadczeniami. Nie jest to jednak serwis, firmowany przez Xiaomi, ale prowadzony przez pasjonatów. Oczywiście, to wielka wartość, ale przydałaby się podobna, profesjonalna sekcja, będąca oficjalną częścią serwisu producenta. Xiaomi prowadzi także internetowy serwis jako producent. Sekcja polska, jak na obfitość oferty jest mizerna, zaś dostępność informacji dla dziennikarzy jest mocno nieprofesjonalna, udostępniana przez chmurę Dropbox. Biorąc pod uwagę całość – marketing wygląda dość kiepsko i zapewne dopóki Xiaomi nie poczyni większej staranności lokalizacyjnej oraz informacyjnej – wielu klientów nie raz zada pytanie, czy to jednak popularna “chińszczyzna”, czy to już produkty, którymi zainteresować się naprawdę warto ? Oczywiście, działa jeszcze tzw. “poczta z ust do ust” – niemniej taki system można bardzo szybko wizerunkowo popsuć

źródło: informacja własna