Plus LTE900 na kolejowej trasie Kłodzko Główne – Wrocław Główny

W cyklu prezentacji pokrycia sygnałem sieci LTE900 w grupie Polkomtela – prezentujemy jakość i dostępność sygnału wspomnianego segmentu na kolejowym odcinku, szlakiem Kolei Dolnośląskich, od stacji kolejowej Kłodzko Główne do stacji kolejowej Wrocław Główny.
Przebieg trasy: Kłodzko Główne – Ławica – Bardo Śląskie – Bardo Przyłęk – Suszka – Kamieniec Ząbkowicki – Starczów – Ziębice – Henryków – Biały Kościół – Strzelin – Warkocz – Boreczek – Węgry – Żórawina – Smardzów Wrocławski – Wrocław Główny
Log z przejazdu koleją w LTE900 tutaj
Jak widać z danych, zawartych w pliku – jakość pokrycia sygnałem, również w nowobudowanym segmencie sieci w grupie, który operator próbuje zoptymalizować tak, aby ustanowić względny monolit radiowy – diametralnie różni się względem tego, co widzimy na trasie drogowej, choćby na przykładzie wcześniej zaprezentowanego odcinka od Jeleniej Góry po Kłodzko, choć i tutaj nie jest tak, jak być powinno. Dodajmy, że szlak kolejowy od Kłodzka Głównego po Wrocław, to również część międzynarodowego szlaku, który za Kłodzkiem biegnie w jednej nitce do punktu granicznego w Kudowie-Zdroju, zaś w drugiej nitce do czeskiej miejscowości Lichkov. Pomijamy fakt, że to, co zauważymy za Kłodzkiem – stawia operatora w bardzo niezręcznej, wizerunkowej sytuacji, wszak odcinek kolejowy: Kłodzko – Kudowa Zdrój, to ogromne dziury w pokryciu jakimkolwiek sygnałem sieci. Trasa do Międzylesia wygląda nieco lepiej, ale i tutaj są ogromne zaniedbania i gdyby nie dwie, wysokie stacje, tj.: na Czarnej Górze ( maszt „Emitel” ) oraz na Górze Iglicznej ( wieża bazyliki ) – klienci sieci mieliby problem nawet z wysłaniem wiadomości SMS

źródło: informacja własna

Materiał powiązany:
Plus LTE900 na kolejowej trasie od Wrocławia do Jeleniej Góry