Hiszpański oddział Orange uruchamia ekosystem w chmurze z udziałem Comarch Billing Solution. Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange do implementacji kompleksowego rozwiązania BSS obejmującego fakturowanie, opłaty i zarządzanie dochodami. Wdrożenie ułatwi procesy data miningu, terminowego dostarczania dokumentów finansowych, potwierdzania płatności oraz naliczania opłat. Comarch BSS pomoże Orange X w dostarczeniu platformy oferującej chmurowe usługi cyfrowe dla małych i średnich przedsiębiorstw (small and medium enterprises, SMEs). W projekt zaangażowanych jest wielu partnerów firmy Orange, co wprowadza konieczność przeprowadzenia rozbudowanych prac integracyjnych. Nasz system jest doskonale przystosowany do obsługi fakturowania usług w chmurze oraz współpracy z licznymi partnerami, w związku z czym idealnie pasował do potrzebo Orange X – mówi Dorota Zimny, Managing Director w hiszpańskim oddziale Comarch. José María San José, CTIO w Orange X dodaje: Orange X potrzebował systemu fakturującego, który wspierałby funkcjonalności zarządzania dochodami z nowych usług i uwzględniał szczególne potrzeby rynku SMEs. Niezwykle ważne były w tym wypadku opcje naliczania opłat w czasie rzeczywistym, wsparcie dla budowania nowych modeli biznesowych z partnerami oraz efektywna monetyzacja. Dla firm chcących osiągnąć sukces na rynku cyfrowych usług są funkcjonalności absolutnie kluczowe i byliśmy pod dużym wrażeniem tego, jak Comarch podchodzi do ich tworzenia i implementacji. Comarch został wybrany przez hiszpański oddział Orange na początku 2018, a system Comarch BSS został wdrożony we wrześniu. Comarch może poszczycić się długą historią współpracy z grupą Orange, wspierając w tej chwili projekty realizowane w Polsce i Luksemburgu.
Ekosystem Orange X w swoim zamierzeniu ma opierać się na trzech filarach:
1) cyberbezpieczeństwie, przez zabezpieczanie przed atakami na komputery i urządzenia przy pomocy wirtualnych sieci,
2) cyfryzacji, w celu błyskawicznego wdrażania nowych usług chmurowych i
3) współpracy, by usprawniać procesy komunikacji między kontraktorami i współpracownikami dzięki systemowi wideokonferencyjnemu oraz opartej na chmurze centrali
źródło: Comarch