Na kanwie informacji o nowej stacji w Wąchocku, którą wymienił na blogu Marcin Gruszka i nieporozumieniach stąd wynikających – otrzymaliśmy kolejne monity Czytelników, wskazujących, że wartość przekazu Rzecznika Prasowego w temacie nowouruchomionych stacji ma marną jakość, a co za tym idzie – prawdopodobnie radiowcy, jako źródło wspomnianego przekazu – nie wiedzą, o czym piszą. I tak, w tabeli opublikowanej we wpisie Rzecznika Prasowego możemy odnaleźć także pozycję pod nazwą: Pewel Mała, w gminie Świnna. Tymczasem, jak podkreślają Czytelnicy, w miejscu, wymienionym w tabeli stacji operatora nie ma. Z kolei stacja Play jest w miejscowości podobnie brzmiącej, bo … „Pewelka”, odległej od miejscowości Pewel Mała o spory dystans kilometrowy. Dodatkowo, w pozwoleniach radiowych operator wprowadza klientów i regulatora w błąd, wskazując, że stacja zlokalizowana jest w miejscowości Kurów. Reasumując, być może radiowcy P4 wpisali w tabelę pierwszą miejscowość, która wydawała im się podobnie brzmiąca do miejscowości Pewelka, nie weryfikując logiki takiej interpretacji ? Monit otrzymaliśmy również związany z inną pozycją w tabeli, opublikowanej przez Rzecznika Prasowego. Otóż w cytowanym wpisie Marcina Gruszki na blogu odnajdziemy informację o stacji, uruchomionej w miejscowości Czastary. Tymczasem … nowa stacja powstała w miejscowości Parcice, odległej od Czastar o ponad dwa kilometry. Być może dystans nie miałby nic do rzeczy, bo w pozwoleniach radiowych jest prawidłowo, gdyby nie chodziło o to, że jest to przekaz operatora, sugerujący, że gdzieś konkretnie i w punkcie pojawia się i zasięg i stacja macierzysta. Tymczasem … jak jest – widzimy sami. Wziąwszy pod uwagę temat Wąchocka, w którym stacji nie ma, choć Rzecznik na nią wskazuje oraz dwie, kolejne miejscowości co do rzetelności których można mieć zastrzeżenia – warto zadać pytanie, czy tak budowana informacja dla klientów ma jakikolwiek sens ? Swoją drogą, błędy które wynikają wprost z „rozjechania się” nazwy miejscowości z realną lokalizacją stacji – osoba Rzecznika Prasowego powinna zweryfikować przed publikacją choćby po to, że odpowiada za kreowanie wizerunku firmy. Ten zaś, mimo pełzającej poprawy – wciąż nie jest imponujący. Jeśli z kolei idzie o budowanie zasięgu macierzystego i teorii niejednego klienta, która mówi, że pozycja Play bierze się ze skali korzystania z roamingu krajowego, ponieważ macierzystej sieci do stabilności bardzo daleko – w przypadku przekazywania informacji o obszarach, objętych zasięgiem sieci, które rzutują za zainteresowanie klientów ofertą operatora bądź oceną jakości pracy sieci – tym bardziej wskazane byłoby dołożenie należytej staranności informacyjnej, zamiast podawać te informacje po przysłowiowych „łebkach”
źródło: informacja własna