Play COVID-19 – inicjatywy korporacyjne i ocena wpływu na biznes

Play COVID-19 – inicjatywy korporacyjne i ocena wpływu na biznes. Play, jako lider rynku telefonii komórkowej w Polsce, jest w pełni świadomy swojej odpowiedzialnej roli, jaką pełni w obliczu obecnej pandemii COVID-19. Teraz, jeszcze bardziej niż kiedykolwiek, usługi telekomunikacyjne są niezbędne do zapewnienia wszystkim bezpiecznego kontaktu z rodziną i przyjaciółmi oraz umożliwiają prowadzenie działalności edukacyjnej i zawodowej. Bezpieczeństwo oraz ochrona klientów i pracowników stała się najwyższym priorytetem operatora. Play natychmiast wdrożył rozwiązania i procedury zapewniające ciągłość działania, w tym przede wszystkim nieprzerwane świadczenie usług telekomunikacyjnych i wsparcie dla klientów. Po wprowadzeniu w dniu 13 marca br. przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego, w porównaniu do tygodnia poprzedzającego, ruch głosowy w sieci Play wzrósł o 34%, a przesył danych o 19%, osiągając w szczycie 50%, co pozostało jednak bez wpływu na jakość świadczonych usług. Prawie połowa punktów sprzedaży Play pozostaje wciąż otwarta. Jednocześnie ruch na stronie internetowej Play rośnie, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 milionów, co skutkuje wzrostem liczby transakcji w kanałach zdalnych o ok. 75%. Ponadto, w ciągu ostatnich 3 tygodni marca, Play podjął szereg inicjatyw mających na celu wsparcie swoich klientów, w szczególności seniorów powyżej 65 roku życia, studentów oraz przedstawicieli małych firm. Odpowiadając na potrzeby i realne trudności z jakimi borykają się klienci w wieku powyżej 65 lat w związku z wprowadzeniem stanu epidemii, operator wydłużył termin płatności faktur oraz ważność konta do końca czerwca w ofertach na kartę. Play zachęca swoich klientów, do korzystania z aplikacji Play24 lub strony play.pl, które umożliwiają zdalne zarządzanie swoim kontem. Jednak, aby wesprzeć tych klientów, którzy nie mają możliwości korzystania z kanałów zdalnych, operator otworzył dodatkowe 35 Punktów Wsparcia Klienta. Oprócz tego umożliwił zdalny proces wymiany karty SIM, aby zminimalizować konieczność przemieszczania się i bezpośrednich kontaktów. Play proponuje także usługę telekonferencji, aby pomóc klientom biznesowym w dostosowaniu się do pracy w domu. Pozwala ona na jednoczesny udział 20 uczestników, łączących się zarówno poprzez sieci komórkowe, jak i stacjonarne. Ponadto operator rozpoczął kampanię edukacyjną na temat bezpieczeństwa w sieci, aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na działania mające na celu zapewnienie cyberbezpieczeństwa. Play wprowadził zero-rating dla platform edukacyjnych, aby umożliwić uczniom uczestniczenie w zdalnej edukacji oraz wesprzeć Ministerstwo Edukacji w nowym modelu nauczania. Dodatkowo, przygotował dla uczniów i studentów specjalne promocje w ofertach Internetu na kartę. W celu zaspokojenia szybko rosnącego zapotrzebowania na transmisję danych oraz zapewnienia każdemu możliwości kontaktu online w okresie epidemii, Play wprowadził dla całej bazy klientów bezpłatne pakiety 10 GB. Dodatkowo udostępnił kanały z pakietów Extra i Kids bez dodatkowych opłat w ramach PLAY NOW, a także dostęp do Amazon Prime Video, TVN24GO oraz serwisu muzycznego TIDAL. Ponadto, aby wesprzeć polski personel medyczny i zaspokoić potrzeby szpitali w zakresie sprzętu medycznego, Play podjął decyzję o przekazaniu 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP. Play umożliwił pracę zdalną dla większości swoich pracowników, w tym dla pracowników call center i zespołów IT. W celu zapewnienia pracownikom i klientom maksymalnego bezpieczeństwa, osoby pracujące w punktach sprzedaży, magazynie czy centrum nadzoru sieci przestrzegają wszystkich zasad bezpieczeństwa oraz stosują się do najwyższych standardów zalecanych przez rząd i Ministerstwo Zdrowia. Play monitoruje również wpływ bieżącej sytuacji na swoją działalność i finanse.
Ze wstępnych obserwacji wynika, że w marcu:
– Przychody z usług są o kilka procent wyższe niż planowano, co wynika głównie ze wzrostu ruchu ze strony innych operatorów.
– Przychody i koszty roamingu międzynarodowego są porównywalne z miesiącami poprzedzającymi pandemię.
– Wskaźnik ARPU jest o kilka procent wyższy niż oczekiwano, zarówno w segmentach kontraktowych jak i przedpłaconych.
– Przychody ze sprzedaży urządzeń są niższe niż planowano.
– Koszty operacyjne są pod ścisłą kontrolą.
Skorygowany zysk EBITDA Play w 1 kw. 2020 r. jedynie nieznacznie odbiega od oczekiwań. Proces inwestycyjny i wydatki kapitałowe są zgodne z założeniami, podobnie jak generowanie gotówki. Na tym etapie spółka nie widzi podstaw do zmiany oczekiwań na rok 2020, a bardziej szczegółowe dane zostaną przedstawione wraz z wynikami za 1 kw. 2020 roku.
Szczegółowe informacje na temat inicjatyw korporacyjnych dostępne są na:
biuroprasowe.play.pl
play.pl/kampanie/zostan-w-domu-z-play/
Więcej szczegółów na temat wstępnej oceny wpływu na biznes można znaleźć na stronie internetowej:
www.playcommunications.com

źródło: Play