Odpowiedzialna firma dba o środowisko. Co WE CARE oznacza dla T‑Mobile? Świat, który nas otacza tworzą miliardy gatunków żywych istot. Jedną z nich jest człowiek, produkujący miliony ton nieprzetwarzalnych odpadów oraz marnujący wiele energii i cennych surowców. Niecodzienne warunki, w których przyszło nam żyć skłaniają do refleksji. Czy na pewno do tej pory dostrzegaliśmy, że nasza działalność prowadzi do głębokich i często nieodwracalnych zmian? Środowisko naturalne stało się obiektem nieustanej eksploatacji i ludzkiej ingerencji w to, co często powinno pozostać nietknięte. Teraz, kiedy jesteśmy zamknięci w naszych domach, natura zaczyna się regenerować. Czy nie my byliśmy jej największym wrogiem? Warto coś z tym zrobić, ponieważ… WE CARE! – komentuje Andreas Maierhofer, CEO T‑Mobile Polska. Przewidywania organizacji i instytucji zajmujących się ochroną środowiska nie są zbyt optymistyczne. Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej alarmuje, że w przeliczeniu na pojedynczego mieszkańca Polski zasoby wodne są aż trzy razy mniejsze od średniej przypadającej na jednego Europejczyka. Na nasz rynek trafia też rocznie około miliona ton plastikowych opakowań, a Krajowa Izba Gospodarcza szacuje, że do 2022 roku przybędzie ich dodatkowe 300 000 ton. Poprawa stanu środowiska to jeden z obowiązków przedsiębiorstw, ale też pozytywny trend, który coraz wyraźniej widać na rynku. Mimo to, naszą planetę może uratować jedynie jeszcze większe zaangażowanie! Nie zamierzamy rezygnować z takiego podejścia niezależnie od bardzo trudnych warunków, w których wszyscy teraz funkcjonujemy – apeluje Maierhofer.
Zacznijmy od siebie!
Odpowiedzialna firma troszczy się o klimat, planetę, miejsce, w którym żyjemy, ale też o człowieka, który jest jego nierozerwalnym elementem. Takie przedsiębiorstwo dba o to, aby każdy z nas żył w lepszym i bardziej przyjaznym środowisku. Trzeba jednak patrzeć na problem szeroko, podejmując szereg ważnych aktywności. Właśnie po to powstała kampania WE CARE – by połączyć wszystkie działania ekologiczne firmy i postawić sobie ambitne cele na najbliższe lata. W ramach tych działań, T‑Mobile rozpoczął już wewnętrzną akcję STOP PLASTIC, rezygnując z plastikowych toreb w salonach sprzedaży, a także minimalizując użycie wyrobów z tworzyw sztucznych w biurach. W głównej siedzibie firmy pożegnano się z plastikowymi butelkami i zastąpiono je dystrybutorami oraz szklanymi karafkami. Co więcej klienci firmy mogą zostawić swój stary, zużyty telefon komórkowy, baterię i wszystkie akcesoria w firmowym sklepie. Sprzęt ten zamiast trafić na śmietnik, zostanie wykorzystany w procesie recyklingu lub odzyskany w sposób bezpieczny dla otoczenia.
Ochrona środowiska: ważny element strategii na lata 2020 – 2023
Strategia T‑Mobile jest nierozerwalnie związana z ochroną planety i realizacją odpowiedzialnych celów biznesowych w praktyce. Mowa tutaj przede wszystkim o aktywnościach mających na celu zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, oszczędzanie zasobów, a także zwiększenie wydajności wykorzystania energii. Ochrona środowiska naturalnego jest dla nas niezwykle ważna, to część naszej nowej strategii i wdrażamy ją równolegle do innych działań CR, które podejmujemy w ramach walki z pandemią. Choć wiele inicjatyw podejmowaliśmy już wcześniej i o wielu nigdy nie wspominaliśmy, to teraz chcemy wysłać jasny komunikat: Świat potrzebuje naszej pomocy, a my nie pozostaniemy głusi na jego wołania! Planujemy do roku 2030 zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 90% w porównaniu do 2017 roku, a od 2021 korzystać już wyłącznie z zielonej energii. Z kolei od 2020 roku sukcesywnie wymieniamy flotę samochodów służbowych z silnikami diesla na hybrydowe. Ten etap zaczęliśmy już w zasadzie wiele lat temu, ponieważ przyjazne środowisku pojazdy elektryczne wprowadzamy do floty firmowej już od 2011 roku – podkreśla Andreas Maierhofer. T‑Mobile jako pierwsza firma z branży telekomunikacyjnej otrzymała certyfikat „Zielona Marka” w kategorii Technologia. Głównym celem „Zielonej Marki” jest promowanie firm, których działania pośrednie i bezpośrednie uwzględniają dobro środowiska naturalnego. Od lat stawiamy na przyjazne środowisku rozwiązania, dzięki którym jesteśmy w stanie obniżyć zużycie infrastruktury od 20% do nawet 40%. Wykorzystujemy naturalne metody ogrzewania i chłodzenia, jak również planujemy budowę stacji bazowych w oparciu o nowoczesne rozwiązania. Nasze BTSy w zależności od chwilowego obciążenia, wyłączają niewykorzystywane sektory – dodaje CEO T‑Mobile Polska. Ochrona środowiska to strategiczne podejście w 21. wieku, które T‑Mobile ma w swoim DNA, lecz tak naprawdę wystarczą małe gesty i drobne zmiany, aby nasze otoczenie stało się dla wszystkich bardziej przyjazne.
źródło: T-Mobile