W dzisiejszym dniu otrzymaliśmy odpowiedź T-Mobile w sprawie dostępności terminali 5G dla klientów tej sieci. Treść poniżej:
” To czego możemy być pewni, to dwa urządzenia znajdujące się w naszej ofercie i do tego nawiązujemy w naszej komunikacji oraz na naszej stronie www
http://www.t-mobile.pl/pl/oferta_specjalna/5g-lab/
Jeśli chodzi o pozostałe modele telefonów, które obsługują technologię 5G na częstotliwościach 2100, to nie możemy zagwarantować, że będą działały poprawnie lub czy w ogóle się zalogują do sieci 5G. Wynik może być różny w zależności od wersji oprogramowania telefonu”
Reasumując, start sieci 5G to jedno, zaś realna możliwość skorzystania z sieci, to drugie. Wydaje się, że najbardziej otwarty na możliwość korzystania z usług w tym segmencie jest dziś Play. Nie oznacza to jednak, że terminale z możliwością korzystania 5G są dostępne powszechnie, w tym w sklepach sieci handlowych. Zawsze bowiem pozostaje margines oprogramowania operatorskiego, które dostosowuje urządzenie do konkretnych wymogów sieci. Reasumując, kolejny raz sugerujemy wstrzymanie się z decyzją o zakupie na czas, kiedy operatorzy będą do końca pewni, które z urządzeń w ich sieciach na pewno zadziałają, w tym te same urządzenia będą mogły być również wykorzystane w sieci 5G innego operatora
źródło: T-Mobile / komentarz własny
Materiały powiązane:
– start 5G w polskich sieciach. Co z terminalami?
– start 5G w polskich sieciach. Co z terminalami? – stanowisko Play