Jak informują klienci Play – w ostatnich dwóch tygodniach w sieci Play można zauważyć kolejny spadek jakości świadczonych usług. Użytkownicy, mający możliwość sprawdzenia pracy sieci za pomocą aplikacji monitują, że z dużym prawdopodobieństwem występuje zarówno problem z agregowaniem pasm, jak również z samym procesem przełączania pomiędzy pasmami w trakcie trwania sesji transmisji danych. Przyjrzeliśmy się sieci również w Jeleniej Górze. Dla przykładu, w śródmiejskiej stacji przy Pl. Kościelnym 1 (JEL3007) praktycznie nie załącza się LTE2100, z kolei w stacji przy ul. Sobieskiego 53, która jako jedna z dwóch w mieście działała dotąd wzorcowo potwierdza się problem nie tylko z agregacją pasm, ale nawet z przełączaniem między pasmami w ramach tej samej stacji (JEL3013). Czy problemy wzięły się z implementacji przez operatora sieci 5G w paśmie 2100 MHz, czy wynikają z innej przyczyny? Trudno powiedzieć. Tak, czy inaczej apelujemy do służb radiowych P4 o przyjrzenie się temu, co się w sieci dzieje?
Drastyczny spadek jakości świadczonych usług, w tym brak załączania agregacji pasm potwierdzamy również dla Szklarskiej Poręby, gdzie w szczycie – jak zaznaczają klienci Play – download potrafi oscylować poniżej 1 Mbps, gdzie dotąd było około 50 Mbps!
Będąc w temacie Jeleniej Góry i sieci Play raz jeszcze podkreślamy, że przy obecnym stanie ilościowym stacji – operator jeszcze długo będzie musiał korzystać z usług roamingu krajowego, chyba że… po jego odłączeniu pozbawi klientów dostępu do sieci. Relacja ilościowa pomiędzy stacjami konkurentów w Jeleniej Górze, a stacjami Play wynosi dziś 50%, gdzie konkurenci również notują braki w sygnale w wielu punktach Jeleniej Góry
źródło: informacja własna
Materiał powiązany:
– stacje Plusa i operatorów grupy Networks! w Jeleniej Górze: stan na 3 czerwca 2020 r.