Xiaomi na pierwszym miejscu w sprzedaży smartfonów w Polsce

Xiaomi na pierwszym miejscu w sprzedaży smartfonów w Polsce. Jak informuje na portalu LinkedIn firma Xiaomi, powołując się na analizy serwisu Canalys – w trzecim kwartale 2020 roku znów uzyskała palmę pierwszeństwa pod względem ilości sprzedanych smartfonów w Polsce. Udział w rynku chińskiego producenta wyniósł 29%. Porównując rok do roku sprzedaż na rynku polskim wzrosła o 159%! W regionie Europy Wschodniej i Centralnej udział Xiaomi w sprzedaży smartfonów wynosi 27% (2 miejsce), zaś wzrost sprzedaży w porównaniu rok do roku wynosi 80%. W całej Europie Xiaomi pozostaje na trzecim miejscu, z z udziałem rynkowym 19%. Rok do roku również przyniósł wzrost sprzedaży i jest to ekwiwalent 90%.
Producentowi gratulujemy, ale…

Odnosząc popularność Xiaomi na polskim rynku przekładamy ją na odsłony naszej informacji, związanej z obsługą przez terminale tego producenta usług VoLTE oraz WiFi calling. Od stycznia br. wpis odwiedziło 400.000 gości, z czego 99% szukało informacji na ten temat w wyszukiwarce Google, trafiając na nasz news. Z jakiegoś powodu, pomimo popularności wspomnianych modeli – wciąż ich niewielka ilość jest wskazywana przez producentów jako tych, które wspierają usługi, o których mowa. Terminale Xiaomi, np. Mi9, Mi8Lite – czyli te najpopularniejsze z ubiegłego roku nie wspierają także agregacji pasma LTE900 z innymi pasmami, w większości kombinacji, co czyni je dość problematycznymi w użytkowaniu w sieci Plus, gdzie LTE900 jest pasmem wiodącym. Xiaomi nie chce się na żaden z tematów wypowiadać wprost, zaznaczając tylko, że bieżące modele już z tym problemów nie mają. Skoro zaś tak jest, to z kolei operatorzy nie kwapią się z implementacją VoLTE i WiFi calling w terminalach tego producenta. Obie strony zaś twierdzą, że wspomniane usługi, to standard dzisiejszych technologii i nie ma o czym mówić. Skoro jednak przekłada się to na niewygodę klientów, to może któraś ze stron oficjalnie i jasno komunikatem prasowym zaznaczyłaby, gdzie tkwi problem – bo problem jest – i kto za niego odpowiada?

źródło: LinkedIn / Xiaomi / Canalys / informacja własna