Orange szkoli pracowników z pomocą technologii VR. Do końca roku, 180 pracowników zajmujących się w Orange obsługą klientów skorzysta ze szkoleń opartych o wirtualną rzeczywistość. Przenosząc się do wirtualnego Laboratorium Orange, będą uczyć się obsługi urządzeń i różnych możliwości usług, z których korzystają klienci, takich jak Smart WiFi Box, FunBox, Orange TV GO czy multinagrywarka. Już pierwsze wnioski z pilotażowego projektu dowodzą, że szkolenia VR zapewniają lepszą koncentrację, pozwalają na zapamiętanie większej liczby szczegółów, co ma ogromne znaczenie dla późniejszego skutecznego wsparcia klientów w podłączaniu, konfiguracji i codziennego używania urządzeń i korzystania z różnych ich funkcji. – Gogle VR odcinają nas od rozpraszającego otoczenia, dzięki czemu łatwiej skupić się na nauce. Ponadto, w wirtualnej rzeczywistości nasi pracownicy niejako wcielają się w rolę klientów, przechodzą przez te same doświadczenia, począwszy od otwarcia opakowania z urządzeniem, poprzez jego podłączenie w domu czy sprawdzenie różnych jego funkcji.
Łatwiej im w ten sposób będzie zrozumieć ich punkt widzenia i odpowiadać na pytania – mówi Ewa Krupa, dyrektor Kultury i Rozwoju w Orange Polska. Uczestnicy pozytywnie oceniają nową formę szkoleń, już na etapie testów wszyscy zadeklarowali, że poleciliby szkolenie innym, a 2/3 z nich zastąpiłaby szkolenie stacjonarne jego odpowiednikiem w wirtualnej rzeczywistości. Operator zaplanował, że do końca bieżącego roku przeszkoli 180 pracowników przy użyciu technologii VR, a w przyszłym roku rozszerzy zasięg na grupę przeszło 1000 osób. W planach jest dalszy rozwój narzędzia i tak np. obecna aplikacja zostanie rozbudowana, powstaną też zupełnie nowe szkolenia. Aplikacja i materiały szkoleniowe powstały we współpracy ze startupem VRLearning, który stworzył to rozwiązanie w ramach programu Orange Fab.
źródło: Orange