Dzięki rozwojowi rynku EdTech zyskuje startup Novakid. Wzrost użytkowników o 350 proc. i 2,2 mln przeprowadzonych lekcji. Novakid, internetowa platforma do nauki języka angielskiego dla dzieci, ogłosiła wyniki za pierwszą połowę 2021 r. Aktywna baza klientów platformy wzrosła o 350 proc. r/r i przekroczyła 50 tys. aktywnych uczniów. Liczba przeprowadzonych lekcji przekroczyła próg 2,2 mln. Ekspansja na nowe rynki i jakościowa obsługa klienta zapewniły Novakid prowadzenie w rankingu internetowych szkół angielskiego dla dzieci w Europie, stworzonym na podstawie badania przeprowadzonego w tym roku przez J’son & Partners Consulting. W pierwszej połowie 2021 r. innowacyjny startup Novakid kontynuował ekspansję na rynki zagraniczne, choć jednym ze strategicznych obszarów dla firmy nadal pozostaje Polska. Obecnie 80 proc. klientów firmy pochodzi z Europy, 15 proc. z regionu MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna), a z terenów Azji Pacyficznej – 5 proc. Prawie tyle samo nowych użytkowników dołączyło do zajęć na platformie Novakid w pierwszym półroczu br., ile w całym 2020 r. Łączna liczba uczniów wyniosła 380 tys., w tym 50 tys. stale aktywnych. Kadra nauczycielska wzrosła do 1700 native speakerów. Od momentu uruchomienia Novakid w grudniu 2017 r., uczniowie z 42 krajów ukończyli ponad 2,2 miliona lekcji. Chociaż osiągnięcie pierwszego miliona lekcji zajęło trzy lata, to na przekroczenie drugiego miliona wystarczyło już zaledwie sześć miesięcy.
Rynek technologii edukacyjnej
Według J’son & Partners Consulting, w pierwszej połowie 2021 r. udział usług online dotyczących nauczania języków obcych wyniósł 21 proc. światowego rynku EdTech. Wartość globalnego rynku nauczania metodą ESL (English as Second Language) to 10 miliardów dolarów, z czego jedna trzecia to segment edukacji dla dzieci w wieku szkolnym. Eksperci wyjaśniają stały wzrost zapotrzebowania na naukę języka angielskiego online procesem globalizacji, popularnością trendu zatrudniania wielojęzycznych pracowników przez duże międzynarodowe firmy, a także rozwojem technologii big data i sztucznej inteligencji, które umożliwiają usprawnienie procesów uczenia się. – W ostatnim czasie stawiamy przede wszystkim na doskonalenie platformy i rozbudowywanie mechanizmów grywalizacyjnych. Każdego miesiąca startujemy z sześcioma premierowymi programami lekcji i trzydziestoma nowymi interaktywnymi ćwiczeniami. Stale pracujemy na personalizacją programu nauczania oraz wykorzystaniem AI i analiz big data, aby jeszcze bardziej zaangażować uwagę uczniów – komentuje Max Azarov, założyciel i CEO Novakid.
Ranking szkół ESL
Według badania “English Language Learning Market, 2021. ESL for Kids: Online-Schools and Trends”[1], przeprowadzonego przez międzynarodową firmę konsultingową J’son & Partners, Novakid została uznana za najlepszą szkołę języka angielskiego online dla dzieci w Europie. Analitycy przebadali pracę ponad 80 szkół online działających w 36 krajach Europy. Eksperci wzięli pod uwagę liczbę aktywnych studentów i poziom ich zadowolenia z nauczania, doświadczenie i opinie lektorów oraz cennik lekcji. Ponadto zebrali i przeanalizowali dane makroekonomiczne, szacunki rynkowe na poziomie krajowym, informacje o przedsiębiorstwach, a także wspierające materiały i źródła publiczne.
Novakid to internetowa platforma edukacyjna ESL (English as a Second Language – angielski jako drugi język), oferująca dzieciom w wieku 4-12 lat indywidualne lekcje z certyfikowanymi native speakerami. Szkoła Novakid jest zarejestrowana w USA i posiada uczniów na całym świecie. Podstawą edukacji na platformie jest komunikacja i metoda pełnego fizycznego reagowania (tzw. total physical response), polegająca na użyciu gestów i mimiki i odpowiadająca tym samym przyswajaniu języka ojczystego. Proces nauczania wzbogacony jest m.in. o wirtualną rzeczywistość i technologie gamingowe. Platforma wykorzystuje też naukę maszynową do tworzenia i personalizacji lekcji dla każdego ucznia.
[1]https://json.tv/en/ict_telecom_analytics_view/english-language-learning-market-2021-esl-for-kids-online-schools-and-trends
źródło: NovaKid