Klienci T-Mobile mogą rozmawiać w jakości HD Voice+ teraz także w połączeniach z Play. Obie firmy zakończyły już międzysieciowe testy połączeń. Obecnie 100% połączeń głosowych między sieciami T-Mobile i Play może być realizowanych w jakości HD Voice+. Nie zawsze rozmowa przez telefon była przyjemnością. Pierwsze kodeki nie oferowały zbyt wysokiej jakości połączeń. W efekcie niejednokrotnie głos w słuchawce brzmiał jakby rozmówca siedział w studni, urywane były końcówki wyrazów, czy występowały trwające ułamki sekund przerwy w połączeniach. Do tego rozmowę utrudniały szumy z tła, które zbierały mikrofony telefonów. Prawdziwa zmiana jakości połączeń nastąpiła w 2011 roku, gdy najpierw T-Mobile, a w kolejnych latach inni operatorzy wdrożyli kodeki AMR-WB zwane popularnie HD Voice. Technologia ta wyeliminowała zdecydowaną większość utrudnień i hałasów w tle powodując, że głos rozmówcy brzmiał niemal idealnie. Tak było do czasu, gdy w 2017 roku klienci T-Mobile, ponownie jako pierwsi w Polsce, zaczęli korzystać z kodeków EVS (Enhanced Voice Services) zwanych HD Voice+. To co różni je od wcześniejszego rozwiązania to jeszcze szersze pasmo dźwięku lepiej odwzorowujące naturalny głos ludzki, szereg dodatkowych mechanizmów eliminujących niepotrzebne dźwięki tła oraz większa stabilność i utrzymanie jakości połączenia nawet przy słabym sygnale sieci. HD Voice+ dostępne jest w całej sieci T-Mobile i w połączeniach z siecią Play, dla wszystkich klientów abonamentów oraz usług przedpłaconych i MIX. Warunkiem zestawienia połączenia w technologii HD Voice+ jest obustronne połączenie w technologii VoLTE lub VoWiFi. HD Voice+ jest wspierane przez większość telefonów obsługujących VoLTE i VoWiFi. Obecnie wszystkie telefony oferowane w sieci T-Mobile wspierają przynajmniej VoLTE.
źródło: T-Mobile