innogy zmienia się w E.ON

innogy zmienia się w E.ON. innogy Polska od połowy grudnia 2021 roku będzie funkcjonować pod nową nazwą: E.ON Polska. Zmienią się logotypy i nazwy poszczególnych spółek należących do Grupy innogy. Wszyscy klienci zostaną indywidualnie poinformowani o nadchodzących zmianach. Pierwsza korespondencja z nowym logotypem została wysłana we wrześniu 2021.
innogy staje się E.ON
Zmiana marki jest ostatnim etapem dwuletniego procesu integracji, który rozpoczął się w 2019 roku, gdy E.ON przejął aktywa innogy od RWE. W grudniu 2021 firma oficjalnie zmieni nazwę na E.ON Polska.


Spółki zależne grupy innogy Polska również zmienią markę.
Grupa E.ON to jeden z wiodących europejskich koncernów energetycznych, obsługujący około 53 milionów klientów na 15 rynkach w Europie. Zatrudnia łącznie ponad 78 tysięcy osób, w tym 3500 w spółkach należących do grupy w Polsce.

Skupia największych operatorów dystrybucji energii elektrycznej i gazu ziemnego w Europie. Wartość regulacyjna aktywów sieciowych wynosi ok. 35 mld EUR, co czyni E.ON jedną z największych europejskich i światowych grup energetycznych. E.ON Polska sprzedaje energię elektryczną do ponad 1 mln klientów indywidualnych, głównie ze stolicy. Grupa E.ON jest właścicielem ponad 1,3 mln km sieci dystrybucyjnych energii elektrycznej, gazu i ciepła w całej Europie. W Warszawie posiada ponad 16,5 tys. km sieci elektroenergetycznej.
Polska jest jednym z kluczowych rynków dla E.ON
Spółki należące do Grupy E.ON działają w Polsce od 20 lat. Produkują oraz dystrybuują energię elektryczną, gaz, ciepło i chłód do klientów indywidualnych, sektora publicznego i klientów biznesowych na terenie całego kraju. Głównym rynkiem w obszarze sprzedaży energii elektrycznej jest Warszawa. W zakresie produkcji i dostaw ciepła głównymi rynkami działania są Szczecin i Opole. Firma zapowiada dalszy rozwój innowacyjnych, wzajemnie uzupełniających się produktów i usług dla klientów. Planuje także dalsze inwestycje w nowoczesną infrastrukturę energetyczną w Polsce, mając jednocześnie na uwadze uwarunkowania gospodarcze jak i potrzeby społeczności lokalnych. Pełna integracja z E.ON to naturalny krok w rozwoju  naszej firmy. Grupa E.ON oferuje dedykowane rozwiązania dla klientów i jako jeden z wiodących operatorów sieci w Europie odegra istotną rolę w tak ważnej dla  wszystkich transformacji energetyki.

Europa stoi przed historycznym wyzwaniem, do 2050 roku ma się stać neutralna klimatycznie, dlatego nasze motto to „MY może więcej”. Chcemy działać na rzecz neutralności klimatycznej razem z naszymi klientami, ze społecznością lokalną. Będziemy w Polsce inwestować rozproszone źródła produkcji energii, ciepła i chłodu oraz digitalizować procesy, – komentuje Andrzej Modzelewski, Prezes innogy Polska. Przedstawiciele spółki zapowiadają, że w działalności biznesowej będą opierać się na idei świadomego ekologicznie społeczeństwa, które ma dostęp do zielonych źródeł energii elektrycznej i ciepła. Deklarują kontynuację wspierania wytwórców energii ze źródeł odnawialnych w nowych przedsięwzięciach, a także realizowania inicjatyw proekologicznych. W przypadku operatora sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej i cieplnej w planach jest udostępnianie infrastruktury, która istotnie wesprze transformację energetyczną. Grupa E.ON dąży do całkowitej redukcji emisji dwutlenku węgla z zasobów należących do firmy i przez nią kontrolowanych do roku 2040. Są to tak zwane emisje z Zakresu 1 i 2. Redukcja ma być przeprowadzana stopniowo, do 2030 roku planowana jest na poziomie 75 proc. Do 2050 Grupa zamierza także znacząco zredukować emisje pośrednie, występujące w łańcuchu dostaw przedsiębiorstwa, czyli emisje Zakresu 3.
Zmiana marki z perspektywy klienta
W grudniu 2021 spółki innogy w Polsce zmienią nazwę na E.ON. Na materiałach oraz dokumentach firmowych, budynkach i w salonach obsługi pojawi się nowe logo, a portal „Moje innogy” zostanie zastąpiony przez „Mój E.ON”. Jeszcze we wrześniu uruchomiona zostanie dedykowana strona www dotycząca rebrandingu. Każdy korzystający z usług Grupy innogy w Polsce będzie indywidualnie poinformowany o najważniejszych kwestiach związanych z rebrandingiem. Informacje zostaną wysłane wraz z fakturami pocztą tradycyjną lub mailowo, jeżeli klient wybrał tę formę kontaktu jako preferowaną. Pierwsze listy wysłane były już na początku września. Wszystkie obowiązujące umowy i ich warunki pozostają bez zmian, a klienci nie muszą podejmować żadnych działań ze swojej strony. Nowe logotypy i nazwy zyskają również wszystkie spółki należące do Grupy E.ON w Polsce. Stołeczny dystrybutor energii elektrycznej zmieni nazwę na Stoen Operator. W nazwie operatora nie pojawi się człon E.ON, co pozwoli klientom w łatwy sposób odróżnić dystrybutora od sprzedawcy. FOTON Technik zmieni nazwę na E.ON FOTON, a innogy Polska Solutions, działająca w obszarze Energy Infrastructure Solutions, przemianuje się na E.ON Polska Solutions. Nazwa spółki E.ON edis oraz jej podległych spółek córek, jak na przykład Szczecińska Energetyka Cieplna, pozostają bez zmian.
MY może więcej
W E.ON współpraca z lokalnymi społecznościami i działania na rzecz zielonych inicjatyw są bardzo istotne. Spółka stawia na projekty realizowane wspólnie z zaangażowaniem klientów i partnerów, które przynoszą wymierne rezultaty. Stąd przesłanie E.ON: Gdy łączymy nasze siły i działaMY razem każda, nawet najmniejsza inicjatywa ma znaczenie i przybliża nas do wielkich zmian. Przekonanie to przekute zostało w hasło przewodnie: MY może więcej. Do hasła nawiązuje również kampania informacyjna PoznajMY się, która ma na celu przedstawienie dotychczasowym klientom firmy marki E.ON. W kampanii zaprezentowane zostaną inspirujące historie trójki bohaterów, którzy podejmują inicjatywy proekologiczne w swoich społecznościach, korzystając jednocześnie z rozwiązań dostępnych w E.ON.
Plany biznesowe E.ON Polska
Pełna integracja innogy z Grupą E.ON zapewni klientom indywidualnym i biznesowym większy wybór usług, odpowiadających na aktualne oczekiwania i potrzeby. Portfel produktowy spółki powiększy się o pełną ofertę E.ON: począwszy od energii elektrycznej, gazu ziemnego, ciepła i chłodu, a skończywszy na produktach okołoenergetycznych dedykowanych różnym klientom. Firma będzie również kontynuować digitalizację usług, co stanowi jeden z głównych elementów strategii. Oprócz poszerzania funkcjonalności portalu „Mój E.ON”, cyfryzacji będą podlegały kolejne obszary usług. Pod nową marką będzie jednocześnie usprawniana obsługa osób odwiedzających salony stacjonarne. Spółka E.ON FOTON będzie pełniła w Polsce kluczową rolę w rozwoju biznesu związanego z odnawialnymi źródłami energii. Skoncentruje się przede wszystkim na dostarczaniu do klientów indywidualnych rozwiązań związanych z fotowoltaiką oraz produktów komplementarnych, takich jak pompy ciepła i magazyny energii. Oferta firmy będzie też intensywnie rozwijana z myślą o klientach biznesowych. Takie plany są odpowiedzią na rosnące zainteresowanie ze strony klientów korporacyjnych. W ramach obszaru Energy Infrastructure Solutions E.ON planuje dalszy rozwój oferty dla klientów biznesowych, które będą bazować na odnawialnych źródłach energii i wykorzystaniu ciepła odpadowego. Spółki E.ON edis oraz E.ON Polska Solutions poprowadzą działania doradcze, projektowanie, budowę i finansowanie rozwiązań w obszarach energii, ciepła i chłodu. Rozwiązania z zakresu samodzielnego wytwarzania energii, inteligentnego zarządzania jej zużyciem, czy wykorzystania energii odpadowej to kluczowe elementy z punktu widzenia transformacji gospodarki w kierunku niskoemisyjnym.
Dodatkowe informacje na temat rebrandingu innogy Polska, a także o kwestiach klienckich z nim związanych można uzyskać pod numerami:
– 22 821 46 46 (klienci z Warszawy)
– 22 821 48 48 (klienci spoza Warszawy)
jak również przez kontakt z konsultantem na czacie poprzez stronę innogy, a także stacjonarnie w Salonach innogy na terenie Warszawy, których lista znajduje się pod adresem: https://www.innogy.pl/pl/dla-domu/kontakt