RFBenchmark: Nie ma mocnych na T-Mobile – Internet mobilny w Polsce (październik 2021)

Nie ma mocnych na T-Mobile – Internet mobilny w Polsce (październik 2021). Portal RFBenchmark.pl opublikował październikowy ranking operatorów komórkowych w Polsce. Celem wykonanych testów było sprawdzenie jakości i szybkości Internetu mobilnego w Polsce. T-Mobile utrzymał prowadzenie pod względem średniej szybkości pobierania danych i najniższej wartości ping.  Orange, po odzyskaniu prowadzenia w kategorii średniej szybkości wysyłania danych we wrześniu, utrzymało pierwsze miejsce we wspomnianej klasyfikacji. W październiku ranking został przygotowany w oparciu o 326353 pomiarów. To wzrost o ponad 13% w stosunku do wrześniowego rankingu. Warto odnotować, że jest to najwyższa liczba pomiarów od lutego 2020 roku, czyli czasu przed pandemią COVID-19.
Średnia szybkość pobierania danych
T-Mobile w październiku uzyskał minimalnie gorszy rezultat niż w poprzednim miesiącu, ale wynik 45,4 Mb/s wystarczył do obronienia pozycji lidera w zestawieniu dotyczącym średniej szybkości pobierania danych. Słabszy wynik niż we wrześniu osiągnęło także Orange (41,3 Mb/s), ale podobnie jak główny konkurent, także i Pomarańczowy operator utrzymał swoją pozycję w rankingu. Na kolejnych miejscach zameldował się Play (34,7 Mb/s) oraz Plus (27,5 Mb/s).
Średnia szybkość wysyłania danych
Z trudem wywalczony powrót na szczyt zestawienia średniej szybkości wysyłania danych przez Orange znalazł potwierdzenie także w październikowej edycji rankingu. Pomarańczowi uzyskali to dzięki wynikowi 19 Mb/s. Niesamowity tłok w czołowej trójce. Drugie miejsce zajął Play (18,7 Mb/s) i T-Mobile (18,0 Mb/s). Tabelę zamknął Plus (16,4 Mb/s).
Najniższa wartość ping
Twierdza T-Mobile zwana najniższą wartością ping została utrzymana. Magentowy operator zajął po raz kolejny najwyższe miejsce w klasyfikacji z rezultatem 30,7 ms. Drugie miejsce należało w październiku do Orange (32,2 ms), a ostatnie miejsce na podium przypadło Play (34,2 ms). Na ostatnim miejscu Plus (39,5 ms).
pełna treść Raportu

źródło: Notel