Przy okazji materiału Urzędu Ochrony Konkurencji i Konkurentów na temat wszczęcia postępowania wyjaśniającego w sprawie realizowanych przez operatorów reklam 5G – powróciliśmy do tematu problemów z realizacją usług, które są wyróżnione w specyfikacji telefonów producentów, ale nie działają. Tak jest m.in. z usługami VoLTE i WiFi calling w sporej ilości smartfonów Xiaomi, z dostępnością do 5G Plusa borykali się posiadacze smartfonów Galaxy S20 Ultra 5G firmy Samsung, podobnie jest z możliwością korzystania w Plusie z usług 5G w smartfonach firmy Apple. Celem wyjaśnienia – co dalej z dostępnością usług 5G w cieszących się sporą popularnością i prestiżem smartfonach firmy Apple – skierowaliśmy do operatora zapytanie w tej sprawie. Odpowiedź była krótka: na obecny moment operator nie ma w powyższej sprawie nic do dodania oprócz wcześniejszych informacji. Usługi 5G w iPhone’ach nie są dostępne. Jeśli sytuacja się zmieni – pojawi się dedykowany komunikat prasowy.
Z naszych wcześniejszych informacji ze strony operatora – choć nieoficjalnych – wynikało, że wszystkie popularne usługi w smartfonach Apple będą uruchomione bądź do końca 2021 roku, bądź zaraz po rozpoczęciu nowego roku. W zakresie 5G i terminali iPhone wiele wskazuje na to, że obiecany termin może się znacząco opóźnić.
źródło: Plus / informacja własna
Materiał powiązany:
– iPhone i Polska. Na liście usług operatorów wciąż nie ma Plusa
Gdzie indziej można przeczytać, że skoro w styczniu się nie udało, to następna szansa na wiosnę. Takie to Apple ma terminy.
Może być w tym sporo prawdy, bo aktualizacja listy certyfikowanych operatorów miała miejsce na początku lutego. Poprzednia – na początku grudnia. Więc teraz czekamy na początek kwietnia! 😉
O VoLTE i VoWiFi też cisza. Na forum Plusa widziałem komentarze, że ci co mieli dostęp do tych usług na Apple a dokładniej VoLTE ten dostęp stracili.