15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta, a słowa wypowiedziane przez Kennedy’ego 60 lat temu nabierają w obecnej sytuacji nowego znaczenia. Przypominamy więc: „Wszyscy jesteśmy konsumentami” – w sklepie, pociągu, banku czy zawierając umowę z operatorem telefonicznym, bez względu na to skąd przybywamy.
Co my robimy?
UOKiK uruchomił infolinię w języku ukraińskim: 801 440 220 oraz 22 290 89 16 i e-porady: uaporady@dlakonsumentow.pl.
Ponadto wspólnie z 6 instytucjami: KNF, UKE, UTK, UODO, ECK oraz z Rzecznikiem Finansowym zaplanowaliśmy akcję komunikacyjną, w której dostarczymy niezbędnych informacji osobom przybywającym z Ukrainy. Opublikujemy różne materiały pomocnicze w formule vademecum, specjalnych podstron czy krótkich tekstów/grafik informacyjnych. Ponadto w czwartek, 17 marca, o godz. 13:00 organizujemy webinarium nt. polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Transmisja będzie dostępna na stronie: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Wydłużamy również czas poradnictwa w piątek, 18 marca na infolinii konsumenckiej, do godz. 22:00.
źródło: UOKiK