Ericsson sfinalizował przejęcie Vonage

Ericsson sfinalizował przejęcie Vonage.
– Od 21 lipca Vonage staje się w całości własnością firmy Ericsson.
Z Vonage na pokładzie, Ericsson wprowadzi łatwe do zastosowania globalne interfejsy programowe aplikacji sieciowych („API”), co będzie napedzać kolejną falę cyfryzacji.
Ericsson wygeneruje krótkoterminowe synergie, dzięki udostępnieniu rozwiązań Vonage Unified Communications as a Service (UCaaS) i Contact Center as a Service (CCaaS) swoim obecnym klientom.
Rory Read, dyrektor generalny Vonage, został mianowany członkiem zarządu Ericsson.
Ericsson (NASDAQ: ERIC) sfinalizował przejęcie Vonage Holdings Corp. (Vonage) (NASDAQ: VG). Przejęcie stanowi część strategii firmy Ericsson zakładającej rozwój działalności w segmencie sieci komórkowych i rozszerzenie jej na przedsiębiorstwa, wykorzystując swoje najwyższej jakości technologie i usługi. Przejęcie zapewnia firmie Ericsson dostęp do potężnych elementów konstrukcyjnych, aby zaoferować pełny zestaw rozwiązań komunikacyjnych, w tym platformę komunikacyjną Communications Platform as a Service (CPaaS), UCaaS and CCaaS.  Ericsson chce wprowadzić do oferty Vonage zaawansowane możliwości sieci 5G. Zapewni to globalnej społeczności programistów, w tym ponad milionowi zarejestrowanych programistów Vonage, łatwy dostęp do możliwości sieci 4G i 5G, za pośrednictwem otwartych interfejsów programów aplikacji (API).  Dostawcom usług telekomunikacyjnych (CSP) globalne interfejsy API, takie jak lokalizacja i jakość usług API oraz możliwości sieci 5G zapewnią dywersyfikację przychodów. Firmie Ericsson, globalne interfejsy API zapewnią nową możliwość rozwoju materiałów. Istniejący rynek interfejsów API komunikacyjnych – takich jak wideo, głos i SMS – rośnie obecnie w tempie 30 procent rocznie i przewiduje się, że do 2025 r. osiągnie 22 miliardy dolarów. Dostęp do możliwości sieciowych w sposób otwarty, intuicyjny i programowalny za pośrednictwem globalnych interfejsów API umożliwi społeczności programistów tworzenie aplikacji dla dowolnego urządzenia, które korzysta z połączenia z siecią 5G. Deweloperzy mogą wykorzystywać możliwości sieci, takie jak uwierzytelnianie użytkownika, przepustowość, szybkość reakcji, wydajność energetyczna, bezpieczeństwo, identyfikacja i niezawodność – lub informacje o sieci, takie jak informacje o urządzeniu lub zasięg predykcyjny. Te nowe i innowacyjne aplikacje konsumenckie i korporacyjne przyczynią się do dalszego rozwoju 5G oraz sieci Capex. Aby przyspieszyć rozwój rozwiązań UCaaS i CCaaS od Vonage, Ericsson zamierza zwiększyć inwestycje w badania i rozwój oraz dołączyć je do oferty rozwiązań dla dostawców komunikacyjnych oraz dla małych i średnich przedsiębiorstw. Rozwiązania Vonage UCaaS i CCaaS będą ważną częścią oferty Ericsson zarówno dla dostawców usług telekomunikacyjnych, jak i przedsiębiorstw. Börje Ekholm, prezes firmy Ericsson, powiedział „Cieszymy się, że możemy powitać Vonage jako część firmy Ericsson. Dzięki pakietowi rozwiązań komunikacyjnych Vonage – UCaaS, CCaaS i interfejsom komunikacyjnym – Ericsson będzie dalej rozszerzał swoją ofertę w przestrzeni korporacyjnej. W przyszłości możliwości sieciowe będą wykorzystywane za pośrednictwem otwartychinterfejsów sieciowych API, tworząc możliwości do niezrównanych innowacji. Uruchomiliśmy już pierwsze API sieciowe, Dynamic End-user Boost, oparte na istniejącej infrastrukturze 4G. Dzięki Vonage będziemy rozwijać i komercjalizować nowe interfejsy API. Już teraz obserwujemy ogromne postępy w zakresie czołowych dostawców usług telekomunikacyjnych i zamierzamy uruchomić pierwsze interfejsy API sieci 5G w nadchodzącym roku. Będziemy nadal tworzyć nowe, ulepszone aplikacje i usługi dla przedsiębiorstw, jednocześnie napędzając innowacje w aplikacjach Vonage UCaaS i CCaaS i pomagać firmom tworzyć nowe doświadczenia cyfrowe dla lepszej komunikacji i połączeń”. „Łącząc świat sieci z globalną społecznością programistów, tworzymy zmianę paradygmatu, która postawi sieć w centrum, dając dostawcom usług internetowych nową możliwość zarabiania, wspierając wzrost inwestycji w sieci o wysokiej wydajności”. „4G to platforma, która umożliwiła konsumentowi cyfryzację. Otworzyła nowe modele biznesowe i stworzyła jedne z najszybciej rozwijających się firm w historii. Dzięki 5G mamy innowacyjną platformę, w przeciwieństwie jakiej nie było do tej pory, oferującą niemal nieograniczone możliwości rozwoju superszybkich, wysoce niezawodnych, o niskim opóźnieniu i usług o znaczeniu krytycznym.

Dzięki 5G zobaczymy przyspieszoną cyfryzację przedsiębiorstw, a pakiet Vonage UCaaS i CCaaS będzie solidną platformą wzrostu”. Vonage został niedawno uznany za lidera w raporcie Omdia Universe, zajmując najwyższe pozycje pod względem doświadczenia klienta i możliwości rozwiązań. Obecnie obsługuje ponad 120 000 klientów biznesowych, ma globalną społeczność ponad miliona zarejestrowanych programistów i wysoce skalowaną platformę z łączną liczbą 25 miliardów wiadomości i minut rocznie. Oczekuje się, że w połączeniu z rozległą wiedzą ekspercką firmy Ericsson w zakresie sieci, wiodącym w branży portfolio i skalą globalną, umożliwi to firmie Ericsson rozwijanie i przyspieszanie rynku globalnych interfejsów API. Dostawcy usług telekomunikacyjnych skorzystają z globalnego zasięgu, wykraczającego poza struktury krajowe lub regionalne. Przejęcie wzmocni również obecność firmy Ericsson i długoterminowe zaangażowanie w Stanach Zjednoczonych, gdzie firma ma 120-letnią historię prowadzenia działalności. Rory Read, prezes firmy Vonage, powiedział: „Vonage narodził się z innowacji i jest dziś światowym liderem w biznesowej komunikacji w chmurze. To partnerstwo wzmocni naszą ofertę dla firm na całym świecie, wykorzystując wiodącą pozycję firmy Ericsson w dziedzinie 5G, obecność na rynku globalnym oraz silne możliwości badawczo-rozwojowe. W związku z szybkim wzrostem zapotrzebowania na interfejsy API UCaaS, CCaaS i Communications, połączone doświadczenie, talent i innowacyjność to dobra wiadomość dla naszych klientów i partnerów”. „Sposób, w jaki pracujemy, robimy zakupy, uczymy się, odwiedzamy lekarza, ćwiczymy i bawimy się zasadniczo się zmienia. Ericsson i Vonage będą w centrum następnej fali transformacji cyfrowej, dostarczając przedsiębiorstwom, dostawcom usług internetowych i użytkownikom końcowym innowacyjne aplikacje i usługi, które zmienią sposób prowadzenia działalności. Będziemy budować głębsze więzi i zaangażowanie wśród pracowników i w różnych punktach kontaktu z klientami, zapewniając wyjątkowe wrażenia”, dodaje Read.
Więcej informacji:
Ericsson przejmuje firmę Vonage

źródło: Ericsson