Samsung wprowadza Tryb serwisowy – teraz zabezpieczysz prywatne dane oddając urządzenie do naprawy. Nowa, chroniąca prywatność użytkowników funkcja będzie uruchamiana stopniowo w smartfonach z serii Galaxy. Tryb serwisowy zadebiutuje w modelu Galaxy S22 i pozwoli zablokować dostęp do danych na czas serwisowania urządzeń. Samsung rozpoczął udostępnianie [1] Trybu serwisowego w urządzeniach serii Galaxy. Po pomyślnym zakończeniu programu pilotażowego w Korei i jej testowym wprowadzeniu w Chinach funkcja ta zostanie udostępniona na rynku globalnym. Dzięki trybowi serwisowemu użytkownicy oddający swoje prywatne urządzenie do naprawy, będą mogli zablokować dostęp do osobistych informacji, takich jak zdjęcia, wiadomości czy kontakty. „Nasze telefony często zawierają informacje o całym naszym życiu – od numeru karty kredytowej, po rodzinne zdjęcia. Dzięki trybowi serwisowemu dajemy użytkownikom pewność, że będą w stanie odpowiednio chronić swoją prywatność, nawet przekazując telefon w ręce innej osoby” – powiedział Seungwon Shin, Wiceprezes i Dyrektor Zespołu ds. Bezpieczeństwa, Mobile eXperience Business, Samsung Electronics. „Jest to najnowszy przykład naszych nieustannych działań zmierzających ku temu, by nasi klienci mogli czuć się pewnie, a także by mieli pełną kontrolę i by mogli cieszyć się wszystkimi funkcjami urządzeń mobilnych ze spokojną głową i z poczuciem, że czuwamy nad ich bezpieczeństwem.” Tryb serwisowy pozwala stworzyć osobny profil użytkownika przed oddaniem urządzenia do serwisu. Dzięki niemu, pracownik serwisu może korzystać z podstawowych funkcji telefonu, nie mając przy tym dostępu do jakichkolwiek prywatnych informacji. Wystarczy jedynie wejść w Ustawienia, wybrać pozycję Bateria i pielęgnacja urządzenia, włączyć Tryb serwisowy i zresetować smartfon. Po jego ponownym uruchomieniu dostęp do prywatnych informacji – w tym zdjęć, dokumentów i wiadomości – będzie ograniczony [2]. Po włączeniu trybu serwisowego osoba, której powierzono telefon nie będzie także w stanie uruchamiać zainstalowanych przez użytkownika aplikacji. Dane lub konta utworzone w Trybie serwisowym zostaną automatycznie wykasowane po przejściu do normalnego trybu pracy urządzenia. W Trybie serwisowym można pobierać aplikacje ze sklepu Galaxy Store, lecz zostaną one automatycznie wykasowane (wraz z wszelkimi utworzonymi danymi i kontami) po wyłączeniu tego trybu przez użytkownika.
Urządzenia Samsung Galaxy są chronione za pomocą opracowanej przez firmę Samsung, charakteryzującej się najwyższym poziomem odporności platformy Samsung Knox, która oferuje wielowarstwową ochronę. Dzięki otwartej współpracy z renomowanymi partnerami z branży, możliwe jest szybsze wykrywanie i neutralizowanie wszelkich potencjalnych zagrożeń. Zintegrowane zabezpieczenia sprzętowe i programowe obejmują wszystkie obszary działania urządzenia – od procesorów po instalowane przez użytkowników aplikacje. Ochrona jest zapewniana w czasie rzeczywistym, o każdej porze dnia i nocy. Dzięki wiodącym w branży zabezpieczeniom, użytkownicy mogą być spokojni o swoją prywatność. Urządzenia Samsung Galaxy oferują wysoki poziom kontroli i transparentności dzięki takim funkcjom jak Panel bezpieczeństwa i prywatności czy Menedżer autoryzacji. Dzięki nim użytkownicy mogą samodzielnie decydować, w jaki sposób będą wykorzystywane ich dane. Samsung nieustannie analizuje i wdraża nowe metody pozwalające zapewnić użytkownikom jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. W roku 2021 firma Samsung wprowadziła funkcję Knox Vault, które izoluje najbardziej krytyczne informacje od pozostałych, przechowywanych w urządzeniu danych. W tym miesiącu przedstawiona została natomiast wizja Knox Matrix, która pozwoli zapewnić jeszcze wyższy poziom zabezpieczenia danych w wielu rodzajach urządzeń. Dzięki innowacyjnym i godnym zaufania rozwiązaniom mającym na celu jak najskuteczniejsze zabezpieczenie prywatności użytkowników, Samsung odgrywa rolę lidera branży pod względem bezpieczeństwa urządzeń mobilnych.
Dostępność
Tryb serwisowy pomyślnie przeszedł testy przeprowadzone w lipcu w Korei z wykorzystaniem telefonów Galaxy S21 oraz został wprowadzony na rynku chińskim we wrześniu 2022 roku. Obecnie zostaje uruchomiony na rynku globalnym – nowa funkcja będzie udostępniana w ciągu kilku kolejnych miesięcy w urządzeniach z systemem One UI 5. Proces jej wprowadzania będzie także kontynuowany w roku 2023 w kolejnych urządzeniach serii Galaxy. W najbliższym czasie przedstawione zostaną dodatkowe informacje dotyczące dostępności nowej funkcji na poszczególnych rynkach lokalnych.
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie:
– news.samsung.com/galaxy lub
– www.samsungmobilepress.com.
[1] Dostępność funkcji zależy od poszczególnych rynków i modeli urządzeń. Tryb serwisowy jest dostępny w wybranych modelach Samsung Galaxy z systemem w One UI 5 (lub nowszym) – w tym także w telefonach Galaxy S21 oraz S22. Dokładny termin uruchomienia nowej funkcji może różnić się w zależności od rynku, modelu urządzenia oraz operatora sieci.
[2] Zachęcamy użytkowników, by przed uruchomieniem Trybu serwisowego na wszelki wypadek wykonali kopię zapasową wszystkich zapisanych w urządzeniu prywatnych danych.
źródło: Samsung