Wartość marki Samsung Electronics wzrosła dwucyfrowo, zajmując miejsce na liście pięciu najlepszych globalnych marek w 2022 r. Przez dwa kolejne lata firma Samsung osiągnęła dwucyfrowy wzrost wartości swej marki. Spółka Samsung Electronics Co. Ltd. została dziś uznana za jedną z pięciu najlepszych globalnych marek w rankingu Best Global Brands 2022 przez Interbrand, globalną firmę konsultingową zajmującą się markami. Każdego roku Interbrand ogłasza listę 100 najlepszych marek na świecie, a wartość marki Samsung została oszacowana na 87,7 mld USD, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu z 74,6 mld USD w 2021 r., plasując firmę na piątym miejscu przez trzy lata z rzędu. Osiągnięcie to wynika z przywrócenia wcześniejszej efektywności finansowej firmy Samsung, które jest obecnie bliska poziomu sprzed pandemii, a także z większego zapotrzebowania na układy pamięci ze względu na wzrost wykorzystania danych. W 2021 roku wartość marki wzrosła o 20% w porównaniu z 2020 rokiem i w tym roku kontynuuje dwucyfrowy wzrost. Marka Samsung po raz pierwszy weszła na listę 10 najlepszych w 2012 roku, zajmując dziewiątą pozycję, a każdego awansowała, osiągając szóste miejsce w 2017 roku i piąte w 2020 roku. – Spółka Samsung Electronics odnotowała dwa kolejne lata dwucyfrowego wzrostu wartości marki, a wszystko to dzięki wsparciu ze strony naszych globalnych klientów – powiedział YH Lee, Wiceprezes Wykonawczy i Dyrektor ds. Marketingu w Samsung Electronics. – Odwdzięczamy się za to klientom w ten sposób, że wszyscy w firmie konsolidujemy wysiłki, by zapewnić im lepszą i bardziej satysfakcjonującą obsługę.
Różne czynniki uznane przez Interbrand jako przyczyniające się do wzrostu wartości marki Samsung
Pod koniec 2021 roku spółka Samsung Electronics połączyła swój Wydział SET i utworzyła Wydział Device eXperience, by zwiększyć synergię między swoimi produktami i zapewnić klientom nowy poziom doświadczeń. Ponadto, uruchomiła również Customer eXperience-Multi Device Experience Center, by rozbudować możliwości łączenia wielu urządzeń. Niezależnie od tego, firma Samsung zintegrowała SmartThings w swoich kategoriach produktów, tworząc inkluzywny ekosystem współpracujący z wieloma urządzeniami. SmartThings umożliwia również konsumentom maksymalne wykorzystanie możliwości urządzeń Samsung, a także produktów innych firm, które mogą już posiadać.
Co więcej, powstało Future Generation Lab firmy wspierające autentyczną debatę na temat przyszłych przełomowych działań. Spostrzeżenia wypracowane w tym laboratorium zostały odniesione do produktów i działań marketingowych. Oprócz innowacyjnych produktów opartych na doświadczeniach konsumentów, we wzroście marki ważną rolę odegrały rozwój zaawansowanych technologii i konsekwentne inwestowanie w dziedzinach takich jak sztuczna inteligencja (AI), 5G, motoryzacja i robotyka.
Docenione wysiłki firmy Samsung na rzecz lepszej obsługi klienta w każdym dziale produktów
Mobilność
– Innowacyjny aparat fotograficzny w smartfonach z serii Galaxy S22, czerpiący inspirację ze spostrzeżeń klientów i kampania Nightography, która umocniła pozycję firmy jako lidera w kategorii składanych telefonów komórkowych
– Współpraca z Google i Microsoft, która przyczyniła się do poprawy jakości łączności urządzeń i komunikacji użytkowników
– Rozwiązanie Samsung Knox jako wyraz poszanowania dla wartości bezpieczeństwa i prywatności użytkowników
Sieć
– Pionierska ścieżka innowacji sieciowych w zakresie wirtualizacji i otwartości dzięki doświadczeniom komercyjnym o wielkiej skali
– Rozwój branży 5G dzięki wiodącemu na rynku portfelowi 5G – od RAN i Core po narzędzia do automatyzacji
– Realizacja zobowiązania ESG poprzez inteligentne rozwiązania sieciowe dla efektywności energetycznej
Wizualizacja
– Ciągłe innowacje telewizorów klasy premium, w tym technologii Micro LED i Neo QLED 8K/4K
– Wzmocnienie portfolio produktów dostosowanych do stylu życia klientów, takich jak The Frame, The Freestyle
– Dostarczanie konsumentom nowych wrażeń z gry, w tym Samsung Gaming Hub i Odyssey Ark
Urządzenia gospodarstwa domowego
– Rozszerzenie kategorii produktów na zamówienie poza kuchnię, na cały dom, w tym pielęgnację odzieży, pielęgnację podłóg i klimatyzację
– Dostarczanie wartości zrównoważonego rozwoju poprzez produkty (osiągnięcie wysokiego poziomu oszczędności energii w głównych produktach, gwarancje na silnik Digital Inventer, zmniejszona emisja mikroplastików z pralek we współpracy z Patagonią)
– Wzbudzanie emocji wśród fanów produktów na zamówienie poprzez własne kampanie skoncentrowane na uczestnictwie
Półprzewodniki
– Inwestowanie w technologie nowej generacji i możliwości produkcyjne w celu zapewnienia stabilnych dostaw dla najnowocześniejszych zastosowań (budowa nowej linii produkcyjnej o wartości 17 mld USD w Teksasie, kompleks badawczo-rozwojowy o wartości 20 bln KRW w Giheung)
– Dostarczanie wiodących w branży innowacji półprzewodnikowych, które zwiększają wydajność produktu i efektywność energetyczną (pierwsza w branży masowa produkcja GAA 3 nm)
– Opracowywanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie pamięci w celu sprostania gwałtownemu wzrostowi zadań intensywnie przetwarzających dane w obszarach takich jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe (pamięć CXL, HBM-PIM, SmartSSD drugiej generacji) oraz rozszerzanie strategicznych partnerstw w celu sprostania nowym wyzwaniom branżowym
– Przesuwanie granic rozwiązań logicznych, które mogą zaoferować lepsze wrażenia użytkownika i nowe możliwości (5G Exynos Modem, Exynos 2200, 200MP ISOCELL HP3)
Najlepsze globalne marki Interbrand są notowane zgodnie z oceną wartości każdej z nich, która to ocena jest wynikiem kompleksowej analizy wyników finansowych firmy, wpływu marki na zakupy klientów i konkurencyjności marki.
źródło: Samsung