CES 2023: Samsung stawia na zrównoważone i spokojniejsze życie dzięki SmartThings. Podczas targów CES 2023 Samsung podzielił się swoją wizją spokojniejszego i bardziej zrównoważonego świata połączonych urządzeń, które dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym poprawiają jakość życia użytkowników na całym świecie. Przedstawiciele Samsung i kluczowych partnerów opowiedzieli o swoich planach, obejmujących zaangażowanie marki w projektowanie spójnych doświadczeń oraz kreowanie bardziej zrównoważonej przyszłości.
Jong-Hee (JH) Han – Wiceprezes, Dyrektor Generalny i Szef Dywizji DX (Device eXperience) w Samsung Electronics – zainaugurował obecność firmy na targach CES, podkreślając, że celem strategii Samsung jest spełnienie obietnicy wprowadzenia połączonych doświadczeń do kluczowych sfer naszego życia – naszych domów, samochodów i pracy – a także wprowadzenie do codziennego życia większego spokoju i równowagi. W świecie połączonych urządzeń i innowacji doświadczenia użytkowników mogą być lepsze, bardziej spersonalizowane, a obsługa sprzętów o wiele bardziej intuicyjna. Samsung koncentruje się zatem na płynnym łączeniu urządzeń oraz projektowaniu produktów w taki sposób, aby codzienne korzystanie z technologii było bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego.
▲ Jong-Hee (JH) Han, wiceprezes, dyrektor generalny i szef działu DX (Device eXperience) w firmie Samsung Electronics, wprowadza temat “Bringing Calm to Our Connected World”, którego celem jest ułatwienie życia poprzez płynne połączenie technologii.
– Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasze cele są niezwykle ambitne – powiedział Dyrektor Generalny JH Han. – Chodzi o rozwiązywanie realnych problemów już dziś oraz o zrozumienie przyszłych potrzeb i aspiracji konsumentów. Będzie to wymagało czasu, innowacji i współpracy z naszymi partnerami z całego świata. Jednak jesteśmy zdeterminowani, aby to osiągnąć i już teraz bierzemy się do pracy.
Zrównoważony rozwój na każdym etapie
Samsung priorytetowo traktuje środowisko łącząc cele zrównoważonego rozwoju, innowacyjnego projektowania produktów i partnerstw strategicznych. W rezultacie do 2050 r. wszystkie podmioty z grupy Samsung będą zaspokajać swoje zapotrzebowanie na energię elektryczną ze źródeł odnawialnych i osiągną zerową emisję dwutlenku węgla netto. Dywizja DX przejdzie na energię w 100% odnawialną do 2027 r. i osiągnie zerową emisję dwutlenku węgla netto do 2030 r.
▲ Inhee Chung, wiceprezes Corporate Sustainability Center w Samsung Electronics, przedstawia nową strategię środowiskową firmy w zakresie codziennego zrównoważonego rozwoju.
Aby realizować cele firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju, Samsung przedstawił, jak Everyday Sustainability, czyli uwzględnienie ekologicznych rozwiązań w najpopularniejszych produktach i usługach firmy, przysłuży się środowisku. Obejmuje to tworzenie bardziej zrównoważonych produktów poprzez innowacyjne projektowanie materiałów i efektywność energetyczną. – Dzięki uwzględnieniu ekologii na każdym etapie powstawania i użytkowania produktów Samsung, my i wiele osób na całym świecie, możemy przyczynić się do ochrony środowiska – powiedział Inhee Chung, Wiceprezes Korporacyjnego Centrum Zrównoważonego Rozwoju. – Dzięki temu podejściu niektóre z naszych najpopularniejszych produktów już teraz są jednymi z najbardziej ekologicznych i energooszczędnych. Samsung oświadczył także, że w produkcji wielu telewizorów i smartfonów marki zastosowano materiały pochodzące z recyklingu, w tym tworzywo ze zużytych sieci rybackich, natomiast urządzenia gospodarstwa domowego, układy pamięci i chipsety sieci 5G pomagają oszczędzać energię. Ponadto, połączone usługi Samsung, takie jak SmartThings Energy i tryb AI Energy pozwalają konsumentom redukować zużycie energii i oszczędzać pieniądze, jednocześnie ograniczając ich negatywny wpływ na środowisko.
▲ Vincent Stanley, dyrektor ds. filozofii w firmie Patagonia, podkreśla współpracę firmy z Samsungiem w celu stworzenia nowego cyklu prania o nazwie Less Microfiber, przełomowej funkcji, która ogranicza uwalnianie mikroplastiku o 54% podczas cyklu prania.
Na konferencji, obok przedstawicieli Samsung, pojawiła się również firma Patagonia, czyli światowy lider w dziedzinie odzieży outdoorowej. W tej części omówiono partnerstwo marek w walce z problemem mikroplastiku – drobnych cząstek zawartych często w ubraniach, które uwalniają się do oceanów, jezior i rzek podczas prania. Vincent Stanley, Dyrektor ds. Koncepcji Rozwoju firmy Patagonia, opowiedział, w jaki sposób obie firmy pracowały nad nową technologią prania Less Microfiber [1] (cykl o obniżonym uwalnianiu mikrowłókien), która jest obecnie wdrażana w pralkach Samsung, aby zmniejszyć uwalnianie mikroplastiku o 54%[2]. Oprócz tego specjalnego cyklu firmy Samsung i Patagonia opracowały niedawno nowy filtr – Less Microfiber [3] – który redukuje emisję mikroplastiku, który ostatecznie trafiłby do oceanów.
Dalsza część informacji prasowej Samsung CES2023…
źródło: Samsung