We wpisie, na korporacyjnym blogu Orange Polska możemy przeczytać o jednym z najnowszych prób oszustwa. Aby wyłudzić pieniądze – podszywano się pod wszelakie instytucje, pod wnuczka, policjanta i wykorzystywano do tego wiadomości SMS, komunikatory, połączenia telefoniczne, a nawet… bezpośrednie wizyty w domach. Kolejny sposób na wyłudzenia, to metoda na… mamę. Oszust podszywa się pod dziecko, które rzekomo zgubiło telefon bądź utopiło je w toalecie, w związku z tym musiało zakupić nowy numer i nowy telefon. Zaś na wydatki poprosi o środki via informację przez komunikator. Cyfryzacja usług, w tym nowe technologie ułatwiają nam życie i dziś trudno bez nich funkcjonować. Niestety, służą również celom złym, w tym na wojnie, w polityce, w manipulacji, ale także… częstokroć kierują się ku szkodzie każdego z nas, w tym osobom, które w rodzinie sobie wzajemnie ufają, więc są w stanie zareagować szybko, wesprzeć, pomóc i… przelać środki. Po czasie lub za kilka chwil okazuje się jednak, że o to wsparcie nie prosiła osoba bliska, ale wyrachowany oszust. Można być owszem czujnym, ale czasami owa czujność zawodzi, a często naciągani są po prostu starsi bądź cyfrowo niedoświadczeni ludzie, zaś straty idą niejednokrotnie w tysiące złotych.
Opis metody oszustwa “na mamę” można poznać poprzez lekturę wpisu na blogu Orange Polska – zapraszamy.
źródło: Orange