Stołeczny Operator Systemu Dystrybucyjnego oddaje do użytku innowacyjne narzędzie, dzięki któremu odbiorcy energii mogą w prosty sposób zgłosić awarię sieci elektroenergetycznej lub sprawdzić w czasie rzeczywistym miejsca, w których aktualnie występuje brak zasilania. Nowe narzędzie dostępne jest na stronie Stoen Operator pod adresem awaria.stoen.pl. Stoen Operator, jako pierwszy OSD w Polsce uruchomił platformę, która daje odbiorcom możliwość podglądu zarówno swojego zgłoszenia, jak i awarii zgłaszanych na bieżąco przez innych użytkowników. Dzięki wdrożeniu Portalu Stoen Operator w jednym miejscu pokazuje także informacje o obszarach, w których aktualnie występuje wyłączenie dostaw energii z powodu prowadzonych prac technicznych oraz potwierdzonych awarii. Podgląd jest dostępny w czasie rzeczywistym na mapie miasta, w formie czytelnych ikonek.
Proste zgłoszenia w każdej chwili
– Dla wygody naszych odbiorców zoptymalizowaliśmy i przyspieszyliśmy proces zgłoszeń przerw w dostawie energii elektrycznej. W przypadku braku zasilania użytkownicy naszej sieci będą mogli wejść na Portal i sprawdzić, czy w okolicy nie ma zgłoszonej awarii bądź planowanego wyłączenia. Są one prezentowane na mapie w formie graficznej. Odbiorcy mogą zgłosić awarię za pomocą formularza, bez wychodzenia z domu, bez konieczności korzystania z infolinii i oczekiwania na połączenie. Platforma jest dostępna również z poziomu urządzeń mobilnych – mówi Kamila Czech, koordynator projektów w Stoen Operator. Portal został zaprojektowany w taki sposób, aby maksymalnie uprościć zgłoszenie przerwy w dostawie energii w sieci stołecznego operatora. Użytkownik, dzięki odpowiednim pytaniom pomocniczym, jest prowadzony przez proces rejestracji zdarzenia i instruowany o dalszych krokach (np. sprawdzenie, czy sąsiedzi mają prąd lub, czy zabezpieczenia w obiekcie są włączone). Zgłoszona awaria jest od razu widoczna na mapie w formie charakterystycznej ikonki. Przejrzysty plan miasta pozwala także sprawdzić, czy w innych obszarach występują awarie lub planowane wyłączenia, jak również dowiedzieć się, czy konkretny adres jest nimi objęty. Ciekawą funkcjonalnością Portalu jest podgląd zmieniającego się w czasie rzeczywistym obszaru objętego przerwą w zasilaniu – w trakcie jego przywracania obszar na mapie zmniejsza się. Zgłoszenia za pomocą nowego narzędzia są przyjmowane przez całą dobę. Nowe usprawnienie dla odbiorców naszych usług w postaci Portalu awaria.stoen.pl, to kolejny etap konsekwentnie prowadzonej przez Stoen Operator digitalizacji systemów, usług i procesów – podsumowuje najnowsze cyfrowe rozwiązanie Kamila Czech.
źródło: informacja prasowa Stoen Operator