HP: AI i hybrydowe rozwiązania rewolucjonizują biznes i rynek komputerów osobistych

HP rozwija sztuczną inteligencję w swoich produktach i usługach, zapowiadając dalsze innowacje. Firma mocno stawia na rozwój kategorii laptopów premium oraz rozwiązań hybrydowych. Silnie zaznacza także swoją obecność w segmencie gamingowym. Warszawa, 31 stycznia 2024 r. – Podczas pierwszego w tym roku spotkania z mediami, przedstawiciele kadry kierowniczej z Andrzejem Sowińskim – Dyrektorem Zarządzającym HP Inc. Polska na czele, podzielili się swoją opinią na temat rynku, trendów technologicznych oraz planami dotyczącymi kluczowych obszarów rozwoju firmy. Według najnowszego raportu HP WRI [Work Relationship Index] [1] ze stycznia 2024 roku 76% pracowników krajów rozwijających się uważa, że AI ułatwi im realizację celów zawodowych. Prawie 75% jest zdania, że dzięki sztucznej inteligencji ich obowiązki mogą stać się bardziej interesujące, choć nadal ponad 40% obawia się, że ich miejsce pracy może zastąpić AI. Obserwując te tendencje i nastroje społeczne HP Inc. skupia się na rozwijaniu sztucznej inteligencji i innowacyjnych produktów, zwiększając efektywność pracy, elastyczność oraz oferując użytkownikom unikalne doświadczenia. Wprowadzane hybrydowe rozwiązania mają transformować sposób, w jaki pracujemy, uczymy się i korzystamy z nowoczesnych technologii. – HP wchodzi w erę sztucznej inteligencji, koncentrując się na trzech obszarach rozwoju: nowych kategoriach produktów, usługach cyfrowych i innowacyjnych rozwiązaniach oraz wydajności. Firma mocno inwestuje w kategorię komputerów osobistych, gdzie zdolność do uruchamiania generatywnej AI umożliwi bardziej spersonalizowane doświadczenia, poprawi opóźnienia, zwiększy bezpieczeństwo i ochronę prywatności, a także zoptymalizuje koszty. Tempo rozwoju kategorii komputerów osobistych w ciągu najbliższych trzech lat może przyśpieszyć –  nawet podwójnie – komentuje Andrzej Sowiński, Dyrektor Zarządzający HP Inc Polska.
Era elastyczności i wzrost kategorii rozwiązań hybrydowych
Znaczna część pracowników pragnie elastyczności. – Widzimy długoterminowe perspektywy wzrostu, napędzane m.in. trendami hybrydowej pracy, uczenia się zdalnego i sztucznej inteligencji w komputerach – dodaje Andrzej Sowiński. Z raportu WRI wynika, że 51% pracowników krajów rozwijających się nie jest gotowych do podjęcia pracy dla firm, które nie pozwalają im decydować o tym, kiedy, gdzie i w jaki sposób wykonują swoje obowiązki. Co więcej, 62% ma w planach zyskanie większej swobody w wyżej wymienionych aspektach. Reagując na zmieniające się oczekiwania użytkowników, szczególnie w kontekście pracy hybrydowej, HP oferuje kompleksowe rozwiązania, obejmujące hardware, akcesoria i usługi. – Wielu liderów IT, z którymi się spotykamy, zmaga się z utrzymaniem zaangażowania, produktywności i bezpieczeństwa swoich pracowników. Szukają prostoty. Wierzymy, że HP może rozwiązać te problemy lepiej niż ktokolwiek inny. Dzięki portfolio Personal Systems, Print i Poly mamy kompleksowy zestaw hybrydowych rozwiązań do pracy, z których wszystkie są zasilane przez sztuczną inteligencję. To nasza ogromna przewaga na rynku – mówi, Mariusz Gola, Dyrektor Sprzedaży, HP Inc. Polska. Firma jest liderem w dziedzinie systemów konferencyjnych i systemów współpracy, dzięki wszechstronnemu zestawowi komercyjnych urządzeń do wideokonferencji i pracy od Poly do pracy hybrydowej. HP łączy światowej klasy sprzęt i oprogramowanie oraz zwiększone wykorzystanie mocy sztucznej inteligencji. W urządzeniach prezentowanych podczas tegorocznych targów CES można znaleźć wiele funkcji opartych na AI (np. adaptacyjna korekta jasności ekranu w słabym oświetleniu, wykrywanie odwrócenia wzroku czy automatyczna optymalizacja wydajności). Ich celem jest z jednej strony zwiększenie efektywności, z drugiej personalizacja doświadczeń użytkownika.
Rozwój portfolio dla graczy
HP dostrzega rosnący potencjał rynku gamingowego i kontynuuje rozwijanie nowych produktów oraz innowacyjnych rozwiązań pod markami Victus, OMEN i HyperX. Nowa era angażujących gier wymaga od producentów dostarczania urządzeń umożliwiających wysoce spersonalizowane doświadczenia i zapewniających dynamiczną rozrywkę w czasie rzeczywistym. HP zamierza dostarczyć najlepsze doświadczenia dla graczy, koncentrując się na wydajności i płynności połączeń oraz wszechstronności sprzętów. Gracze poszukują urządzeń z jednej strony zdolnych do obsługi wymagających gier AAA, z drugiej ułatwiających pracę zawodową. Prezentowany podczas targów CES OMEN Transcend 14 odpowiada na obie te potrzeby. To jeden z najlżejszych 14-calowych laptopów gamingowych, wyposażony w szereg rozwiązań opartych na AI. Automatyczne i dynamiczne przełączanie między różnymi częstotliwościami odświeżania pozwala na niezakłóconą rozgrywkę. Laptop posiada lokalne możliwości sztucznej inteligencji dzięki procesorom Intel® i NVIDIA® oraz  wbudowaną sztuczną inteligencję z Otter.ai. Dzięki niej pozwala na transkrypcję na żywo i napisy w czasie rzeczywistym podczas spotkań biznesowych lub zajęć akademickich, jak również zapisywanie transkrypcji dźwięku i notatek generowanych przez AI. W dodatku zespół audio HyperX ściśle współpracował z inżynierami OMEN odpowiedzialnymi za projekt laptopa Transcend 14, aby dostosować jakość dźwięku, a jednocześnie poprawiając ogólne wrażenia podczas grania. Nowości HP pokazują kierunek, w jakim będzie rozwijać się kategoria urządzeń gamingowych firmy. Dużą rolę odgrywają tu możliwości sztucznej inteligencji, personalizacja oraz kompletność oferty, tak by dostarczyć graczowi całej gamy produktów, peryferiów i usług, z których będzie mógł dowolnie wybierać.
AI w kanale sprzedaży i dystrybucji
Systemy oparte na sztucznej inteligencji wspomagają codzienną działalność operacyjną firmy, od systemów logistycznych, poprzez planowanie po narzędzia marketingowe i wirtualnych asystentów. Uczenie maszynowe ulepszyło model prognozowania. Błyskawiczne ustalanie cen staje się coraz szybsze dzięki wykorzystaniu modeli cenowych wspieranych AI. Także utworzenie konfiguracji zajmuje obecnie kilka minut i proces ten przebiega 5 razy szybciej w porównaniu do zeszłego roku. – Dzięki sprawnie działającemu kanałowi partnerskiemu możemy odgrywać kluczową rolę we wprowadzaniu produktów i rozwiązań opartych o AI na polski rynek. Sztuczna inteligencja to tylko i aż narzędzie, które – by w pełni z niego skorzystać – wymaga umiejętności. Bez wiedzy, jak się nią posługiwać nie będziemy w stanie przyspieszyć cyfrowej transformacji. W związku z tym najbliższe miesiące wykorzystamy na edukację naszych partnerów i pokazywanie korzyści płynących z użytkowania nowych technologii w praktyce. Tak, by polscy użytkownicy potrafili je w pełni wykorzystać – dodaje Paweł Miszkiewcz, Dyrektor Kanału Partnerskiego, HP Inc. Polska. W swojej ofercie HP dysponuje także usługami cyfrowymi dla biznesu. Na przykład w ramach sieci Workforce Solution dla komercyjnych klientów, HP może zapewnić kompleksowe i chmurowe rozwiązania w zakresie zarządzania, monitorowania i ochrony danych. W tych kwestiach firma ma silną pozycję na rynku i nadal rozwija rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa punktów końcowych, by pomóc klientom chronić rosnącą liczbę urządzeń w coraz większej liczbie lokalizacji. – Skupiamy się na rozwiązaniach wielopłaszczyznowych – od biosu naszego sprzętu aż po chmurę. Skalując naszą ofertę usług cyfrowych w zakresie systemów osobistych i druku, bezpieczeństwo będzie kluczowym czynnikiem wpływającym na zróżnicowanie i wzrost – dodaje Mariusz Gola. Nowa era innowacji i koncentracja na AI oraz hybrydowych rozwiązaniach wynika z faktu, że HP zdaje sobie sprawę z rosnącego znaczenia sztucznej inteligencji w przyszłości pracy i produktów. Strategia rozwoju na nadchodzące lata obejmuje obszar komputerów osobistych (także gamingowych) wraz z peryferiami oraz narzędzia oraz usługi, dające użytkownikom większą elastyczność.

[1] HP Work Relationship Index | HP® Official Site

źródło: informacja prasowa HP