W informacji z dnia 18. lutego pisaliśmy o problemach z utrzymaniem połączenia 5G w stacji BT-33522 po jej modernizacji do LTE2600 i uruchomieniu tzw. 5G Ultra. Do dziś wciąż jest tak, że w momencie, kiedy częstotliwością wiodącą jest LTE2600 smartfon „ucieka” z technologii 5G do LTE i dopóki nie przełączymy terminala w tryb offline i na na powrót online – smartfon nie korzysta z 5G. Po takiej operacji 5G jest utrzymane tylko do momentu, kiedy terminal na powrót nie przełączy się do LTE2600. Krótki, poglądowy film poniżej.
Warto dodać, że jeśli taki stan się utrzyma – cel wspomnianej modernizacji stacji, o której mowa na wstępie jest mocno wątpliwy.
źródło: informacja własna (wk)
W mojej lokalizacji jest podobny problem. Wewnątrz budynku najsilniejszy sygnał to UMTS 900 ale telefon non stop przechodzi na słabszy UMTS 2100 i tym samym w trybie auto tj. 2G/3G/4G telefon kurczowo trzyma się słabego UMTS 2100. Po włączeniu/wyłączeniu trybu samolotowego, terminal wskakuje do LTE, a następnie jak bumerang wraca poprzez UMTS 900 do UMTS 2100. Zgłaszane do BOK i bez żadnej zmiany od lat.